fabiennepater.reismee.nl

Mijn weekje thuis in Nederland

Hoi allemaal,

Zoals velen van jullie weten ben ik vorige week met kerst en oud&nieuw een week thuis geweest! Inmiddels zit ik alweer thuis op de bank in het zonnige Frankrijk te bedenken wat ik ook alweer allemaal gedaan heb! Ontzettend veel, want ik wilde natuurlijk iedereen weer zien, wat erg leuk was, maar ook druk. Dus bij deze mijn blog over mijn geweldige weekje thuis!

Vrijdag 23 december kwam ik half 9 thuis van het wegbrengen van de kinderen die naar hun activiteiten op school gingen. Mijn koffer en tas lagen al klaar, dus zodra ik thuis kwam liep ik naar het station. Op internet stond dat ze op mijn traject, van Monaco naar Nice zouden gaan staken. Daarom nam ik een trein eeder en als er toch een probleem was, wilde de opa mij wel naar het vliegveld brengen. Heel lief, dus zonder zorgen kon ik op pad en de trein reed gewoon op tijd! Na nog een half uur vertraging van het vliegtuig kwam ik om half 4 aan op Schiphol. Mijn ouders kwamen mij ophalen en samen reden we naar huis. Die ochtend liep ik nog door het zonnige zuiden van Frankrijk, dus het was heel appart om weer door Nederland te rijden! Toen we thuis waren zag ik Danique weer. Ook de hond Beau, die ik nog niet gezien had! Tommie, de kat die ik alleen als kitten had gezien en ik niet meer herkende! En Roesja natuurlijk, onze andere poes.

Meteen kon ik weer meegenieten van onze traditie, vrijdag - pizzadag en hebben een heerlijke avond gehad met veel bijkletsen. Zaterdag ochtend was ik al vroeg wakker, dus ik ging er maar uit zodat ik samen met mama beau kon uitlaten in het bos. Later in de ochtend reed ik samen met Danique, Justien en Elles naar Meppel om de laatste kerstcadeautjes te kopen. Met mijn hoofd zit ik op een of andere manier nog in Frankrijk, want ik verbaas me steeds weer in winkels dat er mensen nederlands praten. Heel appart! Later hebben we geluncht bij de Hema, en rond 2 uur reden we weer terug. Verder een gezellig middagje gehad met mijn gezin, lekker gegeten en een lekker relaxed avondje gehad!

Zondag, 1e kerstdag! Dus we rijden naar Enschede om mijn opa te bezoeken. Het is echt weer lekker nederlands weer, mistig, regenachtig en koud. Ondanks dat was het gezellig! Rond 3 uur komen we thuis en 's avonds eten we weer gezellig met z'n vieren. 2e kerstdag! Vandaag komen opa en oma, mijn oom en tante en twee neefjes kerst bij ons vieren. Voor de derde dag op een rij ben ik alweer vroeg wakker! Rond half 12 komt iedereen en drinken samen wat. Daarna gaan we het bos in om te kloot schieten, voor veel mensen nieuw, maar het was lachen. Het was toch wel koud dus na de tijd gingen we lekker aan de warme chocolade melk! Ook begonnen we aan het cadeautjes spel. Na een uurtje had iedereen twee cadeautjes en konden we alles klaar gaan maken om te gaan gourmetten. Om half 9 nam ik weer afscheid van iedereen want ik ging uit met Justien en Mark. De volgende dag kwam ik rond 3 uur terug, maar omdat ik om 5 uur had afgesproken in Zwolle, was ik maar even thuis. In Zwolle ontmoette ik Kristel en Kirsten, we aten wat en liepen daarna naar de bios. Na een gezellig avondje reed ik weer terug naar huis. Ik had de vorige nacht niet veel geslapen dus ik ging vroeg naar bed.

Alweer woensdag ochtend, de tijd gaat enorm snel! De ochtend doe ik rustig aan. Smiddags hebben we de Amerika reuni. Afgelopen zomer hebben we rond getrokken door Amerika met twee families, deze middag kwamen we weer bij elkaar om bij te kletsen, filmpjes en foto's te kijken en herinneringen op te halen. Natuurlijk hoorde daar 's avonds een hamburger met patat bij! Omdat Romy er niet bij kon zijn haalde we haar 's avonds op van het station. We hadden nog een erg gezellige avond. De volgende ochtend kwamen mijn oom en tante op bezoek. Ik ben natuurlijk maar een weekje thuis, dus alle dagen zijn vol geplant. Ik denk niet dat ik heel uitgerust weer terug kom, maar het is het allemaal waard! Na een gezellige paar uurtjes gingen ze weer weg en na de lunch kocht ik mijn trein kaartjes om naar Amsterdam te gaan. Mensen waren nog al verbaast dat ik niks op mijn blog hadden gelezen hierover, en dat ik het pas thuis vertelde, want ik heb namelijk een leuke jongen ontmoet in Nice. We hebben nu ongeveer 2 maanden wat en woensdag tot zaterdag kwam hij naar Nederland! S' avonds kwam hij naar Amsterdam en na wat te hebben gegeten en hem de stad een beetje te hebben laten zien, namen we de trein naar huis. Toen we de volgende ochtend wakker werden, was alles wit buiten! Niet van de sneeuw, maar door de vorst. Dit was voor hem ook totaal nieuw, want deze temperatuur had hij nog niet meegemaakt. 'S middags reden we naar Zwolle, maar na een paar uurtjes waren we alweer thuis want het was enorm koud buiten. 'S avonds keken we dan ook lekker tv voor de openhaard. De volgende ochtend bracht ik hem naar Meppel waar hij de trein zou nemen om terug naar Parijs te gaan, waar zijn familie was. ' S middags moest ik nog even met Danique de stad in en rond 3 uur kwam de vrienden van mijn ouders die oud&nieuw kwamen vieren. Met hen kon ik ook nog even bij kletsen voordat ik naar Lisa reed om samen met Kristel ook oud&nieuw te vieren! Na een gezellige avond en nacht reed ik de volgende ochtend om 11 uur alweer naar huis. Vandaag was mijn laatste dag alweer thuis en de week is voorbij gevlogen! Om half 4 rijden we naar Romy die vandaag jarig is, maar voor de tijd moet ik mijn tas in pakken en de laatste dingen regelen voordat ik weer vertrek. Na een paar gezellige uurtjes in Zwolle rijden we weer terug om voor de ''laatste keer'' gezellig te eten met z'n vieren.

Na het eten check ik vast in voor mijn vlucht. Het plan was om met de auto naar Schiphol te gaan, maar zien nu dat het begint te sneeuwen en dat erg de volgende ochtend code oranje geld vanwege ijzel. We nemen het zekere voor het onzekere en de volgende ochtend neem ik samen met mama de trein naar Schiphol en neem ik thuis al afscheid van Danique en papa. We zijn ruim optijd en kunnen nog even wat drinken op Schiphol voordat ik door de douane ga en naar de gate loop. Om 11:30 kom ik aan in Nice. Wachtend op de trein terug naar Monaco, zit ik in de zon zonder jas, want de gevoelstemperatuur is 18 graden. Heerlijk. Iets voor 2 uur kom ik thuis. De familie is niet thuis, dus ik kan in alle rust mijn tas even uitpakken en ook kennis maken met de twee nieuwe katjes die ze hebben gekocht in de vakantie! Nadat ik nog een uurtje heb geslapen, want ik was enorm moe, kwamen ze thuis. De kinderen waren super enthousiast dat ik er weer was en wilden alleen maar spelen de hele middag en avond, super leuk! Na het eten had ik nog wat cadeautjes voor ze en om half 9 bracht ik ze samen met de ouders naar bed.

De volgende ochtend brengt de vader de kinderen naar school dus ik kan lekker uitslapen. Ik ga weer verder hier met mijn avontuur en hou jullie op de hoogte!

Veel liefs, en tot mijn volgende blog!

Fabienne

Reacties

Reacties

Ellen

Zo'n week vliegt om hé?
Was goed je gezien en gesproken te hebben. Zijn trots op je.
xxx
En dat is helemaal nieuw voor ons om door jou oom en tante genoemd te worden... Leuk hoor... haha

Margo

Was een gezellige tijd Fabiënne.XXX

Robert Pater

Was een leuke week fabienne.. Voelde weer zo vertrouwd en relaxt of je maar een weekje was weg geweest.. geniet van het lekkere weer daar.. Het is hier guur en koud.. Xxx

Fabiënne

De week is inderdaad voorbij gevlogen! Bedankt voor de lieve reacties, het was een top week xxx

marleen

Hey Fabiënne, het was erg gezellig om je weer te zien en te horen dat het goed met je gaat en je geniet van je leven in Monaco.

Wat leuk dat de kinderen zo blij waren om je weer te zien. Dat is een groot compliment voor jou!

Geniet maar van het goede weer daar, want hier gaan we een paar daagjes de kou in ........ brrrrr

Liefs
Marleen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active