fabiennepater.reismee.nl

Een kleine update van de afgelopen weken.

Hoi allemaal!

Inmiddels ben ik alweer drie weken in Monaco nadat ik een weekje thuis ben geweest. De tijd vliegt alweer enorm dus het is wel weer tijd voor een kleine update.

Het is nu zondag morgen, het regent (de eerste keer sinds ik hier weer ben) en omdat ik brak ben van gister avond heb ik wel even tijd om wat te schrijven over wat ik de afgelopen tijd gedaan heb. De schoolweken waren niet veel anders dan normaal, behalve dat we op de taalcursus een andere leraar hebben die een stuk stricter is (less fun but a better result) verder is het een apparte periode. Een aantal meiden die naar huis gaan, nieuwe meiden die komen, of meiden die veranderen van familie.

Drie weken geleden heb ik met twee duitse au pairs naar een klein, schattig dorpje in de bergen bezocht. St. Paul du Vence, een uur met de bus vanuit Nice en voor mij nog een half uur met de trein vanaf Monaco. Vanuit de bus konden we heb dorpje al zien liggen met de stadsmuur en het kerktorentje. (op mijn andere blog meer over St. Paul du Vence)http://everythingilovef.weebly.com/au-pair-in-frankrijk/a-day-in-st-paul-du-vence Na twintig minuten hadden we alles al gezien, maar ondanks dat was het erg gezellig. Na de tijd hebben we nog even genoten van de zon op het strand van Nice en toen het na een tijdje toch wel koud werd, hebben we een lekkere warme chocomelk gedronken. ' S avonds ben met toa naar St. Martin gereden om te eten bij een vriend en vriendin. Die zondag ging ik samen met de familie naar een opera voorstelling. We zaten in een enorme zaal en keken naar een orkest voorstelling met muziek van Disney animaties. Erg leuk om te zien en ook indrukwekkend maar na twee keer 40 minuten was het toch wel mooi geweest en reden we naar huis.

Na een normale week was het weer weekend en in Nice was er volop sale, dus dan raad je al wat ik het weekend heb gedaan. Zaterdag morgen berichtte ik wat meiden en besloot alvast naar Nice te gaan omdat ik niks te doen had. Het was super mooi weer dus niet erg om een beetje door Nice te lopen. Nadat ik een berichtje terug kreeg dat de andere meiden alleen s'avonds in Nice uit gingen, kwam ik drie andere meiden tegen van mijn taalcursus en heb de rest van de middag met hen doorgebracht. Zondag was het weer heerlijk weer en zou ik met een au pair in Nice afspreken. Helaas moest zij onverwachts werken en was ik een middagje alleen in Nice. ' S avonds was ik voor het eten thuis en bracht de avond door met de familie.

Gister een super dag gehad. Met drie andere au pairs uit Monaco hebben we gehiked met een georganiseerde groep. We hebben een berg beklommen die boven Monaco ligt (La tête du chien) Heel gaaf want we waren met een groep met maarliefst 11 nationaliteiten! En.. eindelijk heb ik twee Nederlandse meiden ontmoet! De klim was niet al te zwaar en het was weer super weer dus op de top genoten we in de zon van het uitzicht over Monaco. Na de tijd dronken we wat in een cafeetje en namen later de bus terug naar Monaco. We bedachten het plan om ' s avonds uit te gaan.

Na een paar uurtjes thuis ging ik uit eten met een andere au pair uit Monaco van mijn cursus. Omdat ze niet te laat naar huis wilde ging ik na het eten om 9 uur naar La Rascasse want daar kwamen de andere au pairs heen waarmee ik gehiked had. Daar hebben we een super gezellige avond gehad. Vandaag doe ik lekker rustig aan en ik hou jullie op de hoogte van mijn volgende avonturen!

Liefs, Fabienne

Reacties

Reacties

Robert Pater

Klinkt goed allemaal vooral die hike en ook leuk dat je nederlandse meiden hebt ontmoet.. Liefs Robert

Margo

Oma opa

Vorige week zijn we op het verjaardagsfeestje geweest van Daniqe. Alweer 18 jr. geworden, het was erg gezellig. liefs Opa en Oma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active