fabiennepater.reismee.nl

Carnaval, vakantie en DE KEUZE....

De keuze

De keuze? Zal je misschien denken maar ja.. Ineens zie je op je blog staan dat je dik over de helft bent. De tijd vliegt de laatste maanden voorbij. Vanaf vandaag nog ongeveer 130 dagen voordat ik naar huis vlieg en dat klinkt dan toch ineens best kort. Bij deze gedachte heb ik nogal gemixte gevoelens. Aan de ene kant wil ik natuurlijk graag weer iedereen zien en gewoon even lekker thuis zijn, lekker in je eigen bed. Maar aan de andere kant heb ik het gevoel dat ik nog lang niet klaar ben. De laatste twee maanden heb ik erg veel nagedacht over wat ik volgend jaar wil doen. Het plan was namelijk al ongeveer twee jaar dat ik zou gaan studeren na mijn jaar als au pair. Daar heb ik me dus ook strak aan vast gehouden, tot 2 maanden geleden… ook al ben ik al een hele tijd hier in Frankrijk, zoveel ontdekt, nieuwe mensen ontmoet, zoveel mooie plekken gezien, heb ik het gevoel dat ik nog lang niet klaar ben met het zien van de rest van de wereld. Natuurlijk voelt dat een beetje onmogelijk. Maar een ander land kan natuurlijk geen kwaad…. Ik ben bang dat als ik nu ga studeren, daarna ga werken en niet meer voor een lange tijd weg ga om te reizen. En ik wil nog zoveel zien! Alles vloog door mijn hoofd, reizen na dit jaar, backpacken, werken in een ander land, toch maar gaan studeren, studeren in een ander land? Omdat veel van deze mogelijkheden toch wel veel geld kost, kwam ik weer uit bij au pair zijn! Je woont gratis bij je hostfamily, ik doe wat ik leuk vind; werken met kinderen en ik kan een nieuw land ontdekken. Ik schreef me in op au pair world om te zien wat de mogelijkheden waren, waar kan ik allemaal heen? En wat zijn de mogelijkheden. Wat blijkt dat in Australië veel gezinnen op zoek zijn naar au pairs. Wauww Australië, van te voren nooit echt over nagedacht om daar heen te reizen, natuurlijk wel ontelbaar mooie foto's gezien. Dus maar wat meer informatie opzoeken over dit land, kijken of er mogelijk leuke gezinnen zijn. En ja.. Die zijn er. Na een maand met dit idee te hebben rondgelopen word het nu wel erg serieus en begin ik ook wat serieuzer te zoeken naar een leuke familie. Dit is een hele andere richting ineens die ik totaal niet verwacht had, maar ik heb er nu al enorm veel zin in.

Fête du citron

Het feest van de citroenen.. Of ook wel carnaval van Menton genoemd. Vanaf 11 februari tot en met 1 maart staat Menton in het teken van de citroen en sinaasappel. Met optochten (dag en nacht), muziek en dans, versierde tuinen en vuurwerk worden deze dagen gevuld. De dag begon al goed met een mooi busreisje van Monaco naar Menton. Ik kon voor mijn huis instappen en kon een half uurtje van het mooie uitzicht genieten. Op het station wachtte ik op nog wat andere au pairs en samen liepen we naar de kust waar het park was met de expositie. Omdat de optocht nog bezig was, konden we er nog niet heen dus dronken eerst wat in een leuk restaurantje. Rond vier uur liepen we naar het park, kochten ons entree kaartje en liepen door de tuin. En dat was indrukwekkend, enorme kunstwerken van sinaasappels en citroenen waren gemaakt. Na ongeveer een half uur hadden we alles gezien en besloten wat te gaan eten voordat we de trein terug namen. Ik at mosselen met friet want dat kan natuurlijk niet ontbreken als je in Zuid Frankrijk bent!

Vakantie

Inmiddels zit mijn eerste werkweek er alweer op en is het gewone ritme weer begonnen. Ik heb twee weken vakantie gehad. De eerste week heb ik veel gewerkt. De kinderen waren dit keer niet op school voor de activiteiten. Alleen Lola had elke dag haar ''stage'' zoals ze het noemen, in het zwembad. Elke dag synchroonzwemmen, gymnastiek en andere activiteiten. Theo en Romy waren elke dag thuis of gingen wat leuks doen met de vader. Dus elke dag verschilde hoeveel ik werkte. Soms moest ik even oppassen en soms was ik vanaf eind van de ochtend vrij. De tweede week zijn ze gaan skiën en was ik dus een week alleen thuis. Heerlijk om even alle rust te hebben! In het weekend ben ik altijd wel vrij maar als je thuis bent heb je toch altijd kinderen om je heen die met je willen spelen. Dus het was echt even relaxen. Zo heb ik Antibes bezocht, een klein plaatsje hier een uur vandaan. Zie mijn blog hier: http://everythingilovef.weebly.com/au-pair-in-frankrijk/a-day-in-antibes Verder heb ik veel met de andere meiden af gesproken, lekker gegeten in Nice, uit geweest en een paar dagen bij mijn vriend geweest. Een super leuke week gehad.

En als laatst, de lente komt eraan.

Het begint hier al echt mooi weer te worden. Ook al kan het heel erg onvoorspelbaar zijn. De afgelopen maand voelde een beetje als herfst, maar dan gelukkig wel een stukje warmer. Er zijn dagen geweest dat het niet stopte met regenen en als de zon scheen stond er een enorme wind. Er zijn dagen dat het aanvoelt als 20 graden, en de volgende dag is het 14 graden met regen. Maar afgelopen weekend zat ik wonder boven wonder in mijn t'-shirt op het strand, wat was dat genieten! Ondanks dat er toch wel redelijk wat wind stond was de zon sterk genoeg om het lekker warm te maken. Van dit weer word je toch wel automatisch een stukje vrolijker!

Reacties

Reacties

Margo

Hoi Fabiènne, Je bent al best ver met jouw plannen, zeg.
Voorpret is ook al geweldig. Enjoy life. Nu heb je de kans. Ga er voor.
Liefs mama.

Fabienne

Hoi mam, lief! Ja klopt, ben al wel serieus opzoek naar een gezin :) en de voorpret is zeker al leuk.
Bedankt voor je lieve reactie xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active