fabiennepater.reismee.nl

Mijn twee weekjes ''vakantie''

Het is niet zo lang geleden dat ik mijn vorige blog heb geschreven. Maar de afgelopen twee weken hadden de kinderen vakantie, dus ik heb weer redelijk wat te vertellen. Eerst wilde ik één blog maken van de vakantie en de week met met ouders, maar omdat ik al zoveel heb geschreven over de vakantie worden het er twee! Je vraagt je misschien af waarom vakantie tussen aanhalingstekens staat in de titel, dat komt doorat de schoolvakanties bekend staan als lange werkweken voor au pairs. Gelukkig was dat voor mij wat anders :)

Het eerste weekend van de vakantie was de familie in hun vakantie huisje. Wat voor mij op zich ook heel fijn was, want ik kon lekker mijn gang gaan. Wel moest ik voor de katten zorgen (wat betreft een keer eten geven en de kattenbak legen). Zaterdag begon ik met een lekker ontbijtje en liep na de tijd even naar het centrum om wat kleine dingetjes te halen. Thuis maakte ik een lunch klaar en nam deze mee naar het strand in Nice waar ik met een andere au pair had afgesproken. Niet te veel in mijn bikini gelegen want deze week was ik al verbrand na een middagje op het strand! In de namiddag kwam mijn vriend met twee andere vrienden ook naar het strand en om 17 uur vertrokken we weer. ' S avonds wilden we namelijk uit in Monaco en voordat ik thuis zou zijn, eten had gekookt en me had klaargemaakt zou het al wel weer acht uur zijn. Om 9 uur spraken we af op het station en liepen naar het appartement van een andere au pair, dronken daar wat en rond 12 uur waren we bij de port om uit te gaan.

Zondagochtend HAD ik kunnen uitslapen want de familie was niet thuis. Maar helaas werd ik uit mezelf wakker rond 9 uur.. Ik besloot naar Nice te gaan en bracht de dag door bij mijn vriend. Ondanks de moeheid hebben we toch nog gesport. Toen ik ' s avonds weer thuis kwam waren de vader en het middelste meisje ook weer thuis.

Week 1

Maandag begon ik met een rustig dagje. Ik stond om 8 uur op, maakte het meisje klaar om naar het zwembad te gaan en daarna bracht ik haar. De vader wilde haar wel ophalen en dat betekende dat ik verder kon doen wat ik wilde die dag. Daar was ik blij om want het was de verjaardag van mijn vriend en ging dus naar Nice. Toen ik rond 18:00 uur thuis kwam waren de moeder en de twee andere kinderen ook thuis. Ik bracht verder de avond met hen door.

Dinsdagochtend stonden we weer vroeg op. Om 7:30 bracht ik het jongste meisje en de jongen naar school waar ze de welbekende activiteiten dag ''le centre'' zouden hebben. Toen ik thuis kwam maakte ik het andere meisje klaar voor het zwembaden na een klein uurtje vertrok ik ook met haar. Tot 15:00 had ik tijd voor mezelf. De morgen bracht ik thuis door en ging daarna wat lunchen in de stad,dronk daarna wat bij Starbucks en liep weer terug naar huis. Toen ik het middelste meisje had opgehaald van het zwembad, bracht ik haar naar oma waar ze haar huiswerk deed. De vader haalde het jongste meisje op van school en de jongen bleef slapen bij een vriendje. Tot 18:00 had ik dus weer wat vrije tijd. In deze twee uur heb ik bijna de hele tijd met mijn zusje en moeder geskyped!

Woensdag kon ik weer wat langer slapen want het jongste meisje ging niet naar ''le centre''. Wel bracht ik om 9:15 het andere meisje naar het zwembad en daarna was ik tot 12 uur alleen thuis met het andere meisje. De ochtend brachten we door met kleien en trampoline springen. De vader vroeg of ik 17:30 weer thuis kon zijn dus ik nam de trein en bracht de middag bij mijn vriend door. Toen ik aan het eind van de middag thuis kwam, kwamen vlak daarna de vader met de kinderen thuis. De kinderen namen een douche en om 19:00 liepen we naar oma waar we gingen eten. Het waren meer hapjes, maar echte specialiteiten uit de omgeving en erg lekker! Om half 9 liepen we weer naar huis, ik las een verhaaltje met de twee meiden en bracht daarna met de moeder de kinderen naar bed.

Donderdag was een lange dag! Om 8 uur ging de wekker en nadat ik had ontbeten met de drie kinderen maakte ik het middelste meisje klaar om weer naar het zwembad te gaan.Om half 10 was ik weer terug en besloot even te gaan sporten. Mijn tempo zat er lekker in en rende tot aan het strand van Cap D'ail. Daar deed ik wat oefeningen en rende (en liep) weer terug. Na 1,5 uur kwam ik weer thuis en deed nog wat oefeningen op mijn kamer. Dit vond het jongste meisje toch wel erg interessant en wilde meedoen. Allebei op een handdoek deden we wat oefeningen.Na de tijd nam ik een douche en speelde daarna met het meisje met de barbies. Om 12:30 gingen we lunchen samen met de vader en de jongen die ook thuis waren.We aten pasta heerlijk op het terras in de zon. Na een uurtje bracht de vaderde jongen naar een vriendje waar hij ook zou gaan slapen. De middag bracht ik door met het jongste meisje. We speelden nog een hele tijd met de barbies en later nog even op de trampoline totdat we het andere meisje moesten ophalen van het zwembad. Hier had de jongste niet zoveel zin in, dus na heel wat overtuigingen en een eindelijk gestopt met huilen meisje liepen we om 15:15 naar het zwembad. Na bijna een half uur te hebben gewacht, ze zijn namelijk altijd te laat vrij, liepen we met z'n drieën naar oma. Omdat volgend weekendmijn ouders komen gaf ze me alvast de sleutel van de studio. Hier komen mijn ouders een weekje verblijven! Ik liep er even heen met de twee meiden en hebben me alles even laten zien. Na de tijd liepen we terug, het oudste meisje bleef bij oma om huiswerk te maken en ik liep met het jongste meisje weer terug naar huis. Om 17:30 kwam de vader thuis, het andere meisje later ook en zo begon het avond ritueel weer.

Vrijdag heb ik weer een rustig dagje. Zoals elke ochtend maak ik de meiden klaar en breng het oudste meisje naar het zwembad. Als ik terug kom heb ik tijd voor mezelf tot 18:00 uur! Dus ik besluit even naar Nice te gaan, ik loop wat winkels door, lunch wat en later komt mijn vriend ook naar de stad en nemen samen de tram naar zijn huis. Als ik om zes uur weer thuis kom, zijn alleen de vader en de jongen thuis want de meiden zijn bij oma. Ik speel even met de jongen op de trampoline, totdat ook de meiden rond 18:30 uur thuis komen. Ze nemen een douche en de vader vertrekt met de jongen naar het vakantie huisje van de opa en oma in Italië. De avond ben ik samen met de moeder en de twee meiden.

Zaterdagochtend kan ik lekker uitslapen en als ik rond tien uur een ontbijtje maak zijnde moeder en twee meiden ook al vertrokken naar het vakantie huisje. Na dat ik heb ontbeten ga ik even douchen en maak ik me klaar, want om 12 uur ga ik skypen met een familie uit Australië! Een gezin van 4, vader, moeder en twee kleine jongens wonend in Torquoy, 1,5 uur vanaf Melbourne. We hadden een leuk gesprek en beide partijen waren erg enthousiast. Volgende week zou ik meer van ze horen dus ik ben erg benieuwd! 'S avonds maakte ik wat eten klaar en vertrok daarna met de trein naar Nice. Daar had ik met een andere au pair afgesproken.Nadat we nog een lekker ijsje hadden gegeten zochten we een leuke bar op. Het werd een latin bar met salsa muziek. We dronken daar wat en gingen daarna naar de bekende bar wayne's om te dansen. Om half 4 kwam ik thuis dus ik ging snel slapen.

Zondags had ik lekker kunnen uitslapen.. Maar ik werd om 9 uur wakker door de kerkklokken. Later die ochtend nam ik weer de trein naar Nice om de middag bij mijn vriend door te brengen. Rond etenstijd gingen we naar Nice, we haalden wat eten en liepen naar de promenade aan het strand. Hier liepen we wat en ik nam om half 10 de trein weer terug naar huis.

Week 2

Maandag was ik nog een dagje vrij. De jongen en de vader zijn gister avond thuisgekomen. De jongen heeft vandaag een kinderfeestje en de vader zou hem brengen.Om 11 uur ga ik weer naar Nice om te sporten met mijn vriend. Met twee vrienden van hem reden we naar het strand van Beaulieu Sur Mer. Hier speelden we beachvolleybal en mijn vriend en ik deden daarna wat workouts. Na de tijd was het inmiddels al 6 uur dus reden we weer naar huis. En ik na de tijd weer de trein naar huis.

Dinsdag was ik de ochtend nog vrij tot 4 uur totdat de moeder met de meiden weer thuis zou komen. Om 10 uur zou ik weer gaan skypen met de familie uit Australië, maar nu ook met de twee jongens erbij! Het was een super leuk gesprek en de jongetjes waren ontzettend lief. Het oudste jongetje noemde me nu al zijn grote zus. Na een positief gesprek en nog weer wat vragen, vertelden ze me dat ze mij graag als au pair zouden willen ontvangen! Ondanks dat ik ook enorm positief over dit gezin ben, vonden wij allebei dat het goed was om er nog even over na te denken, en alles te laten zinken. Rond 12 uur liep ik naar het strand waar ik had afgesproken met een andere au pair. Hier bracht ik een paar uurtjes door totdat ik toch wat rood begon te worden, en liep weer naar huis. Ondanks dat het water enorm koud nog is, hebben we toch voor het eerst dit jaar in de zee gezwommen! Om 4 uur kwamen de moeder en meiden thuis en speelde ik wat met de meiden totdat ze hun douche namen en we gingen eten.

Woensdag was een rustige dag. De moeder werkte niet vandaag dus ik kon doen wat ik wilde. Ik besloot wat te gaan lunchen met een vriendin in Nice. Rond 11 uur nam ik de trein en eenmaal in Nice besloten we sushi te gaan eten. We hadden elkaar een tijdje niet gezien ook vanwege de vakantie dus het was leuk om even bij te kletsen. Ik had afgesproken om na de tijd met mijn vriend te gaan sporten dus ik nam de tram naar de andere kant van Nice. De middag sportten we en omdat het de verjaardag was van zijn broer, bleef ik daar eten. Ondanks de frisse avond gingen we toch lekker barbecueën. Nog nooit heb ik een hele zalm op de barbecue gezien! Maar wat was het lekker. Om 11 uur ' s avonds kwam ik thuis en ging ik snel slapen, want morgen moet ik vroeg op!

Donderdagmorgen vertrok de moeder vroeg naar werk. Om 6:45 maakte ik de twee meiden wakker want ze gaan vandaag naar 'le centre'. Om half 8 vertrekken we met de auto en een klein uurtje later kom ik weer thuis. Vandaag heb ik tot half 6 vrije tijd totdat ik de meiden weer ophaal. Ik heb afgesproken met een vriendin in Nice om de middag op het strand door te brengen. Ondanks dat het wat frisjes was lagen we toch een uurtje half in bikini. Om vier uur liep ik weer naar het station om de trein terug te nemen. Eenmaal thuis had ik nog een half uurtje voordat ik de meiden kon ophalen. Eenmaal weer thuis namen de twee meiden een douche en direct daarna gingen we aan tafel om te eten. ' s avonds brachten we we ze samen naar bed.

Vrijdagmorgen maakte de moeder de kinderen wakker. We maakten samen de kinderen klaar en zaten om half 7 weer in de auto. Ik zette de moeder af op het station en bracht daarna de meiden weer naar le centre. Eenmaal thuis deed ik rustig aan.Ik zette het ontbijt klaar voor de jongen die net uit bed kwam, pakte de vaatwasser uit en vouwde wat was op. Om 11 uur liep ik naar het station om de trein te nemen naar Nice. De middag bracht ik door bij mijn vriend en om half 6 kwam ik weer thuis. Vlak daarna haalde ik de twee meiden op. Verder verliep de avond normaal. Na het avond eten liep ik nog even naar de studio van oma, wantmorgen komen mijn ouders en Danique! Ik maak de bedden vast op en breng de wifi code even naar oma want die is sinds kort veranderd. Na heel wat aftellen is het dan toch vrijdag avond. 3 maanden is tot nu toe de langste periode dat ik mijn familie niet heb gezien. Wel word het op een of andere manier makkelijker.Toevallig had ik het er deze week over met een vriendin. Je gaat eraan wennen.In de eerste paar maanden, nadat je contact hebt gehad via whatsapp of vooral na het skypen, krijg je toch wel snel dat heimwee gevoel. Als ik nu skype met Danique of mijn ouders voelt het niet raar na het afsluiten, ik ga door waar ik mee bezig ben. Heel apart maar het word normaal. Toch heb ik heeel erg veel zin in morgen en jullie zullen snel een volgende blog zien van mijn weekje!

Tot snel!

Reacties

Reacties

Ellen

Wat een belevenissen. Zo gezellig om te lezen. Spannend of het Australië wordt.
Heel veel plezier met Robert, Margo en Danique.
Liefs, Roel en Ellen

Fabiënne

Dankjewel Ellen en Roel :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active