fabiennepater.reismee.nl

De laatste weekjes voor kerst

Hoi allemaal!

Het is alweer maandag 12 december en de moeder van het gezin is vanmorgen vertrokken naar Parijs. Dat betekent dat ik vanaf vandaag tot en met donderdag alleen ben met de kinderen en vader, maar ik zal het meeste moeten doen.

Afgelopen vrijdag heb ik met vijf andere meiden gegeten als een vervroegd kerstdiner omdat er veel meiden naar huis gaan tijdens kerst. We hadden afgesproken dat iedereen een gerecht mee zou nemen uit haar land van afkomst. Dus we hadden een erg groot en uitgebreid diner met iemand uit Zweden, Denemarken, Zuid-afrika, Duitsland en Rusland. Super leuk om kennis te maken met alle verschillende tradities en gerechten uit al die verschillende landen. (zie afbeeldingen voor de foto's!)

Het is vrijdag ochtend 16 december en de kinderen hebben bijna vakantie! Afgelopen week was een weekje met vroeg opstaan, want ik moest de kinderen wakker maken (normaal doet de moeder dat), de juiste tassen meegeven aan de kinderen smorgens bij vertrek, eten klaar maken enz. Ik heb lekker moedertje gespeeld, maar ik ben blij dat ik weer even rust heb. De afgelopen twee dagen had ik namenlijk non stop hoofdpijn en ik snapte niet waar het door kwam. Vanmorgen was het wat rustiger voor mij en nadat ik de kinderen naar school had gebracht ben ik lekker een rondje gaan hardlopen. Vanmiddag zal de vader de kinderen van school ophalen. Ik moet daarna alleen thuis zijn om het jongste meisje een douche te geven en haar te vermaken totdat we gaan eten. Dus opzich heb ik het heel rustig vandaag en heb ik zo goed als weekend.

'S middags ging ik met de trein naar Nice om wat kerstcadeautjes te kopen. Voor mijn familie in Nederland maar ook voor mijn gastkindjes. Ik heb veel meer tijd dan een normale doordeweekse dag dus ik neem de trein van vijf uur terug. En kom op het station in Monaco een andere au pair tegen die me mee vraagt om s'avonds mee te gaan naar Nice.

'S avonds ging het nog steeds goed met mijn hoofdpijn dus ik besloot mee te gaan. Na het eten liep ik naar het station en stapten we samen in de trein naar Nice waar we nog een andere au pair op ons zou wachten. Inmiddels was het al een uur of 10 dus besloten naar een bar te gaan. Onder veel au pairs is wayne's een populaire bar. Je kan er eten en na een uur of 10/11 komt er een tweede band op een ander podium waarbij iedereen op de tafels en stoelen klimt om te dansen. Het is een echt studenten café maar er komen ook veel toeristen, dus volop verschillende culturen! Het maakt dan ook niet uit of je frans of engels praat. Ons plan was om de laatste trein van half 12 terug te nemen, maar omdat het zo gezellig was besloten we de nachtbus terug naar Monaco te nemen. Omdat de bus maar een keer per uur rijd waren we lang onderweg. We verlieten wayne's om 12 uur en om half 3 was ik thuis.

De volgende morgen deed ik rustig aan. Ik rustte lekker uit op mijn kamer en na het middag eten wilde het jongste meisje even met me spelen. Ze bekeek mijn fotoboekjes die ik had gekregen van een vriendin en mijn ouders. Het was erg leuk om door de hand van foto's wat meer te laten zien over mijn leven in Nederland. Ook vond ze mijn schoenen erg interessant en besloot ze een voor een te passen, en de hakken waren natuurlijk het leukste!

Omdat ik niet de hele dag thuis wilde zitten besloot ik even naar Starbucks te gaan om wat te drinken. Om 5 uur nam ik de trein naar Nice want daar zou ik wat gaan eten met een andere au pair. We aten een heerlijke pizza, want dat was heeel lang geleden! En na de tijd besloten we naar wayne's te gaan. Ik wilde de laatste trein weer terug nemen, maar je raad het al… het werd de nachtbus, het was het laatste weekend voordat veel meiden naar huis gingen voor kerst dus ik dacht achh... We kwamen nog drie andere meiden tegen van onze taalcursus en dronken wat samen. Om 11 uur kwam de band en was het tijd om te dansen. Er was een bus om 1:15, maar rond die tijd was het nog veel te gezellig. Na de band kwam er een dj en de muziek was te goed om al te gaan, dus toen het om twee uur was afgelopen liep ik naar de bushalte om de bus van 2:45 (en ook de laatste) te halen. Uiteindelijk kwam ik om 3:40 thuis en kon ik eindelijk lekker slapen. 'S morgens werd ik erg laat wakker, want door mijn oordopjes had ik niks van de spelende en schreeuwende kinderen gehoord, heerlijk! Vandaag rust ik dan echt een dagje uit en heb ik mooi de tijd om mijn blog te schrijven.

De laatste vier daagjes voordat ik naar huis vlieg zijn dan echt aangebroken! Voor mij is de vakantie wat anders dan voor de meeste au pairs omdat de ouders uit dit gezin allebei fulltime werken, gaan de kinderen naar le centre (zoals ze het noemen) ze verzamelen zich op school en hebben de hele dag activiteiten. Hierdoor heb ik nog meer vrije tijd dan normaal! Ik hoef de kinderen namenlijk pas om 17:45 op te halen.

Inmiddels word het hier ook al wat rustiger onder de au pairs omdat er al een aantal naar huis zijn. Ik probeer mijn laatste daagjes nog te vullen met het afspreken met de au pairs die nog in Nice of Monaco zijn en natuurlijk de laatste dingen voor mijn vlucht te regelen, hoe ik op het vliegveld kom, tijdschema bekijken en natuurlijk mijn tas te pakken!

Voor veel mensen zeg ik, tot volgende week! En anders tot mijn volgende blog en fijne kerstdagen :)

Liefs,

Fabienne

Reacties

Reacties

robert pater

leuk weer van je te horen.. het is al bijna vrijdag... jhaaee kom je eindelijk weer in onze wereldstad IJhorst

Fabiënne

Jaa klopt! Zal wel weer even wat anders zijn dan Monaco :p

Marleen

Aha Fabiënne, je hebt het ruige nachtleven ontdekt zie ik wel! Je bent maar 1 keer jong, dus geniet ervan.
Wij kijken ernaar uit om jou volgende week weer te zien en je verhalen live te horen.

Goede reis vrijdag naar good old IJhorst

Ellen

Hoi lieverd,
Ja.... bij hoofdpijn hoort feesten tot je erbij neervalt. Uitbannen die zooi.
Je hebt het best druk gehad de afgelopen tijd zeg!
Heb een goede vlucht naar het lage land en we zien elkaar in de periode dat je thuis bent.
Liefs, ook van Oom

Fabiënne

Hoi Marleen en Ellen, dat uitgaan lukt hier wel goed inderdaad! Bedankt, en ik kijk er ook enorm naar uit om iedereen weer te zien! Tot volgende week!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active