fabiennepater.reismee.nl

7 months in France!

Daaar ben ik weer met een nieuwe blog. De weken vliegen voorbij en ik vond het wel weer tijd voor een nieuwe blog. In mijn vorige blog schreef ik namelijk over de vakantie, en volgende week begint hier de volgende vakantie alweer! Zoals ik al zei; de tijd vliegt!

De lente is begonnen en dat is ook meteen te merken aan het weer. Ondanks de afgelopen twee weekenden toen het regende, schijnt nu bijna elke dag de zon. De strand dagjes zijn aangebroken en dat maakt alles nog weer een stukje leuker. Zwemmen in de zee heb ik nog niet gedaan, maar ik denk dat dat snel gaat komen! Mijn bikini is al wel weer in gebruik :) Twee weken geleden heb ik mijn laatste schooldag gehad en ik geniet enorm van mijn vrije tijd. Behalve woensdag ben ik nu elke dag vrij van 8:30 tot 16:00. Mijn vriend en ik proberen twee dagen in de week te sporten, ik heb tijd om naar het strand te gaan en lekker de tijd om gezellig met de andere meiden af te spreken!

Een tijdje geleden heb ik met een groepje au pairs weer gehiked. Dit keer niet met een georganiseerde groep maar hebben we het zelf georganiseerd. Lees hier de blog: http://everythingilovef.weebly.com/au-pair-in-frankrijk/hike-to-eze-sur-mer-village Ook ben ik een dagje naar San Remo in Italië geweest. Ook hierover heb ik een blog geschreven: http://everythingilovef.weebly.com/au-pair-in-frankrijk/a-day-in-san-remo-with-a-stop-in-ventimiglia

Deze week is de laatste week voor de vakantie van twee weken. Ik weet nog niet precies hoe deze eruit gaat zien, maar ze gaan in ieder geval een paar daagjes naar hun vakantie huisje. Dus dat betekent wat extra vrije daagjes voor mij. Op zaterdag van de tweede week van de vakantie komen mijn ouders en zusje me weer opzoeken, waar ik ontzettenddd veel zin in heb! Maar.. dan moet ik me ook beseffen dat ik na die week hier nog maar 11 weken te gaan heb! En daar heb ik nogal een dubbel gevoel over. Ik weet niet of ik het nou leuk vind of niet. Ik heb toch wel veel momenten dat ik denk dat het heerlijk zou zijn om even thuis te zijn. Maar aan de andere kant geniet ik hier nog enorm! Ook de zomer komt eraan en het begint hier weer volop te leven. De dagen worden langer en er zijn veel meer activiteiten te doen. Dus ik ga nog even genieten van de laatste maandjes hier in het zonnige zuiden. Het toerisme komt ook weer op gang. Overal zijn ze te herkennen op straat want, terwijl de Fransen hier soms nog gewoon in een jas of trui lopen, lopen de toeristen in korte broek, wandelschoenen, een t-shirt en rugzak.

Ook ben ik nog steeds bezig met het idee om naar Australië te gaan als au pair. Ik heb even getwijfeld, maar uiteindelijk kwam ik er achter dat het me een beetje benauwde om meteen rond augustus/september te vertrekken. Aangezien ik rond 15 juli terug kom naar Nederland, zou ik misschien maar een maand thuis zijn. Het liefst vertrek ik rond oktober/november. Zo heb ik wat meer de tijd thuis om iedereen weer te zien en ook alles te regelen. Wat toch wat fijner is om thuis te doen dan hier in Frankrijk.

Het was niet een al te lange blog, maar zo kon ik toch weer even de laatste nieuwtjes vertellen.

En ik heb weer wat nieuwe foto's geplaatst :) Liefs van mij en tot mijn volgende blog!

Reacties

Reacties

ellen

HaFa,
Leuk om te lezen van je belevenissen en dat zijn er heel wat. Je zou toch niet zeggen dat je daar aan het werk bent! Geniet ervan. En ja, neem je tijd om een weloverwogen keuze te maken wat Australie betreft. Knap dat je zo dicht bij je gevoel blijft. Nou ja... je bent ook geen 16 meer hahaha. Fijne tijd.
XX ook van Oom

Fabienne

Hoii Ellen,
Ik heb inderdaad veel vrije tijd maar werken doe ik ook nog wel :p ik vertel er alleen niet zoveel over haha en ik ga goed nadenken over Australië!
Liefs van mij

Marleen

Hoi Fabienne, lekker genieten van je vrijheid. Het is een unieke periode in je leven, een soort universiteit van het leven.
Gezellig dat je pa en ma en Danique een weekje bij je komen. Ze hebben er erg veel zin in. Veel plezier samen.
Liefs,

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active