fabiennepater.reismee.nl

Een weekje met mijn ouders en Danique

Hoi daar ben ik weer met alweer een nieuwe blog! Gister heb ik mijn ouders en Danique terug gebracht naar het vliegveld. Ze zijn hier een weekje geweest en ik ga even diep graven om hier een blogje over te schrijven. We hebben veel gedaan en ik heb tussendoor niks opgeschreven dus ik ga even goed nadenken.

Zaterdagmiddag was het dan eindelijk zo ver! Mijn ouders en Danique kwamen een weekjenaar Monaco. Na drie maanden eindelijk weer lekker nederlands kletsen en tijddoorbrengen met ze. Rond 13:30 kwam ik aan bij de aankomsthal. Daar zag ik datze meer dan een half uur vertraging hadden en dat ze dus over een uur paszouden aankomen. Ik kocht wat drinken en ging lekker zitten. Na een half uurtjeliep ik naar het bord waar je de aankomsttijden kon zien. En ze hadden devertraging ingehaald, dus kwamen ze over 5 minuten al aan! Na even wachtenkwamen ze de deur uitlopen en na wat knuffels namen we de shuttlebus naarterminal 2 waar we een auto zouden huren. We reden naar Monaco, deden hiermeteen wat boodschappen en kwamen rond vier uur aan bij de studio een paartrappen beneden mijn huis. We liepen even naar oma en mijn ouders gaven eenbedankje omdat ze in de studio van haar konden verblijven. Na wat te hebbengedronken daar liepen we nog even naar het strand en na de tijd aten we wat. 's avonds liep ik samen met met Danique naar het station waar we haddenafgesproken met een andere au pair en samen namen we de trein naar nice. Hierontmoetten we nog een andere au pair en samen gingen we een avondje uit inNice. Na een super leuk avondje kwamen we weer thuis.

Zondagmorgen sliepen we eerst wat uit. Voor zover dat lukte want ik was rond 9 uurweer wakker. Ik liep naar de studio en we aten samen een ontbijtje. Vandaaggaan we een rondtour maken met de auto. Rond 12 uur vertrekken we en rijdeneerst naar een klein dorpje in de bergen genaamd Peille. Na even te hebbenrondgelopen reden we verder naar Eze Sur mer hier werd het al wat mooier weerwant in de bergen was het redelijk fris. Na hier te hebben rondgelopen reden wenog een mooi weggetje af met uitzicht op zee. We reden nog even naarVillefrache, parkeerden de auto nog even om wat rond te lopen en kwamen om half7 weer terug bij de studio. We waren allemaal moe dus papa en ik gingen pizzahalen. Na nog een gezellig avondje ging ik niet al te laat naar huis want devolgende dag moest ik gewoon weer normale tijd werken. Want school begon devolgende dag weer voor de kinderen.

Maandagochtend bracht ik samen met de moeder de kinderen naar school. Toen ik terugkwam nam ik een douche en liep naar de studio. Vandaag besloten we naar Nice tegaan dus we liepen naar de auto en om half 12 kwamen we aan in Nice. Webesloten ons op te splitsen, papa en mama gingen naar het oude stadscentrum enDanique en ik gingen wat shoppen. Om half 3 spraken we weer af op dezelfde pleken liepen samen naar het station, want ik moest om vier uur de kinderen weervan school halen. Nadat ik vrij was ' s avonds liep ik nog even naar de studio.

Nadat ikde kinderen naar school had gebracht dinsdag ochtend liep ik weer naar destudio. Papa en mama waren al vertrokken naar de bergen toen ik in de studiokwam. Omdat het mooi weer werd die dag wilden Danique en ik wel naar hetstrand. De ochtend bleven we in de studio want om 12 uur had ik afgesproken metde familie uit Australië om te skypen. De vorige keer vertelden ze me dat ze megraag als au pair zouden willen ontvangen. Ik heb er even over na kunnen denkenmaar ik ben ook erg enthousiast over hen dus ik heb gezegd dat ik graag kom.Bij deze was het dus officieel! Dus ik ga eind oktober/begin november naarAustralië! Na het gesprek liep ik vol enthousiasme terug naar de studio en liepdaarna met Danique naar het strand. Hier brachten we de middag door totdat ikde kinderen weer moest ophalen. Danique ging mee en om zes uur liep ze weernaar de studio. Ik was redelijk optijd vrij en liep nog even naar beneden omook mijn ouders nog even te zien. Ondanks de moeheid maakten we nog een avondwandeling. We liepen langs het casino naar de port en weer terug. Om elf uurkwamen we weer terug. Ik ging snel slapen want woensdag is een lange werkdag.

Woensdagmorgen bracht ik de kinderen naar school en liep daarna weer naar de studiowaar ik twee uurtjes met mijn ouders en Danique doorbracht. Om 11 uur haalde ikde kinderen van school en werkte tot savonds. Toen ik vrij was, was ik erg moeik ging vroeg slapen.

Donderdagmorgen liep ik weer naar de studio nadat ik de kinderen naar school hadgebracht. Vandaag wilden we graag langs de kust lopen van Cap D'ail naar plagemala, een wandeling van 2,5 uur. Er was mooi weer voorspeld maar toen ik diemorgen weer op de weer app keek stond er dat het ging regenen! En ja hoor om 10uur begon het te regenen. Toch besloten we te gaan na een uurtje. Het was eenleuk stuk om te lopen want ik had het pad nog nooit helemaal afgelopen. Helaasheeft het wel de hele tijd gemiezerd… in het centrum van Cap D'ail aten welekker bij een restaurantje en liepen daarna weer terug. Om drie uur kwamen weweer bij de studio. Blijkbaar was ik erg moe want ik heb heerlijk even geslapenin Danique haar bed! Haha. Na de tijd haalde ik de kinderen weer op van schoolen werkte tot half 8. We gingen namelijk uiteten in Nice. Ik liep naar opa enoma waar mijn ouders en Danique waren uitgenodigd voor een aperetief. Om 8 uurreden we naar Nice waar we met mijn vriend hadden afgesproken. Samen liepen wenaar een restaurant in het oude stadscentrum. Na de tijd brachten we mijnvriend weer thuis en reden weer terug naar Monaco.

Vrijdagmorgen bracht ik de kinderen naar school en liep weer naar de studio. We wildenvandaag naar de markt in Ventimiglia in Italië. Hier wilde ik altijd nog heenwant andere meiden zeiden dat dit een enorme grote en leuke markt was. Ietsvoor 10 uur kwamen we hier aan wat de opa had aanbevolen omdat er andersmogelijk geen parkeerplek meer was. We liepen naar de markt en deze wasinderdaad erg groot! Na even te hebben rondgelopen gingen we op een terrasjezitten om wat te drinken. Daarna liepen we de markt af en kwamen langs een leukrestaurantje aan de zee waar we wel wilden lunchen. Maar eerst liepen we nogeven naar het oude stadcentrum want het was nog te vroeg om te lunchen. Dit waseen redelijke klim want het was boven op een berg. Rond half 1 liepen terugnaar het restaurant en gelukkig hadden we de laatste tafel buiten met uitzichtop zee. We hebben heerlijk gegeten en na de tijd liepen we weer terug naar deauto. Ik haalde de kinderen weer op van school en werkte tot 8 uur. Daarna liepik naar de studio want ik ging uit in Monaco met Danique. We liepen naar eenandere au pair waar we wat dronken met nog een andere vriend van hem. Samenliepen we naar La Rascasse en hadden een super leuke avond!

Zaterdagmorgen werd ik om half 8 al wakker en had maar 4 uur geslapen.. De kinderenwaren lekker aan het spelen dus ik kon ook niet meer slapen. Ik nam een doucheen liep daarna naar de studio om voor de laatste keer nog even samen teontbijten. Daarna pakten we de koffers, ruimden op en liepen we nog even naaroma om haar te bedanken en te zeggen dat ze weer vertrokken. Samen reden wenaar het vliegveld. We leverden de auto in en liepen naar de vertrekhal. Omeerlijk te zeggen was ik er redelijk relaxt onder dat ze weer terug vlogen naarNederland. Ik kom namelijk over iets meer als twee maandjes alweer naar huis.De tijd vliegt hier enorm voorbij dus ik vond het niet een moeilijk afscheidgelukkig. Na de laatste knuffels liepen ze naar de douane en ik liep naar hetstation om de trein te nemen. Ik ging die middag lekker naar het strand wanthet was eindelijk warm. Na de redelijk frisse week en een paar dagen regen werdhet toch weer mooi weer op een ongustig moment voor mijn ouders en Danique…rond half 7 kwam ik weer thuis en ging wat eten met vriendin in Monaco. Ikmaakte het niet te laat want na afgelopen nacht was ik toch wel moe!

Ik gamijn laatste 2,5e maand nog lekker genieten en ik hoop dat ik er nog een paarblogjes uit kan halen!

Liefs vanmij

Ellen

Hoi Fa,
Zo te lezen hebben jullie een fijne tijd gehad met elkaar. En wat heb je veel gedaan naast je werk.
Gefeliciteerd met je nieuwe au-pair baan. En wat een mooie planning. Hoop elkaar te zien deze zomer en dat gaat vast lukken.
Je gelooft het niet maar gisteravond zagen we op de tv een meisje dat kunstpannenkoekjes maakte! Hoe grappig is dat!!!
Liefs, ook van Roel

Fabienne

Sorry allemaal voor de rare aan elkaar geschreven woorden! Als ik hem upload gebeurd dat automatisch...

Ja we hebben een super leuke week gehad Ellen. Dankjewel! Ik ben ongeveer 3 maanden in Nederland dus dat moet lukken :) haha grappig!

Liefs van mij