fabiennepater.reismee.nl

Mijn laatste blog vanuit Monaco!

Hoi Allemaal!

Ja… je leest het goed. Ik schrijf mijn laatste blog over mijn au pair zijn. De tijd is voorbij gevlogen en ik kan bijna niet beseffen dat ik hier bijna 11 maanden heb gewoond! Met een trots gevoel kijk ik terug op mijn periode hier in zuid Frankrijk. Ik heb enorm genoten! Maar mijn avontuur is nog niet klaar. Over 8 daagjes vlieg ik terug naar Nederland, maar niet voor lang. 1 augustus begin ik namelijk met mijn nieuwe baan in Nice! Al een tijdje was ik opzoek naar werk omdat ik graag nog een tijdje hier zou willen blijven. Vooral was ik opzoek om als nanny aan de slag te gaan. Maar vorige week zag ik een advertentie van een bed & breakfast in Nice. Ik schreef ze een berichtje en vanaf toen ging het heel snel!

Toen ik de advertentie zag, dacht ik, oké misschien wat anders dan dat ik op zoek ben, maar dat kan ook erg leuk zijn. Ik stuurde ze een berichtje om wat meer informatie te vragen. Na wat heen en weer te hebben gechat, vroeg ze me of ik de volgende dag langs wilde komen, en dat deed ik. Het gesprek deden we in het Frans wat tot mijn verbazing redelijk makkelijk verliep. Wel zou ik met de gasten in de bed & breakfast meestal Engels moeten praten, maar dat is voor mij geen probleem en vind ik ook juist leuk! Zo kan ik mijn Frans én Engels bijhouden! Het enigste nadeel was dat ze iemand zochten vanaf begin augustus. Dan zou ik net 10 dagen thuis zijn. Hier had ik me totaal niet op voorbereid en moest hier dus even goed over nadenken. Na met met ouders te hebben gepraat en de voor - en nadelen te hebben bekeken heb ik besloten om het te doen! Ik ga hier werken t/m oktober en kan dan in het appartement blijven (die ik erbij krijg) tijdens de wintermaanden. In deze periode kan ik dus wat ander werk gaan doen en ik wil dan graag ook een tijdje naar huis komen! Vanaf maart t/m oktober werk ik dan weer in de bed & breakfast. Een hele andere wending die ik niet verwacht had, maar ik heb er enorm veel zin in!

Verder komt het afscheid van mijn familie wel steeds dichter bij. De kinderen willen niet dat ik wegga en vragen ook steeds vaker wanneer dat is. Nog 3 dagen werken en dan nog een paar daagjes in Monaco, waarvan de kinderen op vakantie zijn. In mijn hoofd ben ik al veel bezig met hoe ik ooit mijn koffers ga inpakken? welke? en wat ik mee naar huis neem en niet? Ook moet ik een nieuwe zorgverzekering afsluiten voor een nieuw jaar in het buitenland en denk ik na over de dingen die ik in Nederland wil doen en wil kopen. Tussendoor werk ik ook nog ongeveer 9 uur per dag omdat de kinderen vakantie hebben, en spreek ik nog even af met alle au pairs die de komende weken gaan vertrekken. Dus een drukke periode met veel aan mijn hoofd, maar ik geniet nog steeds hier!

En ja, dit is mijn laatste blog over mijn au pair avontuur. Maar! Ik ben nog niet klaar met bloggen. Op mijn andere blog schrijf ik mijn avontuur voort op een iets minder persoonlijke manier! http://everythingilovef.weebly.com/ Ik kijk er toch wel naar uit om lekker even naar Nederland te komen en iedereen te zien. Iedereen bedankt voor het lezen en de lieve berichtjes dit jaar. Dus voor sommigen zeg ik, tot volgende week! Wat heeel raar maar ook leuk klinkt :)

Heel veel liefs van mij!


Reacties

Reacties

Margo

Ik kan niet wachten tot je weer thuis bent. Helaas voor kort maar gaat ook kort weer weg en voor het einde van het jaar maken we het wel weer goed. Dikke kus en tot snel.

Ellen

wat een mooie verhalen toch weer. En wat een leuke, bijzondere keuze heb je gemaakt. Laat dat nu precies bij je passen.....
Heb een goede reis, succes en plezier de laatste dagen.
Liefs, ook van Roel

Ellen

Bonbon,
En, hoe zijn je eerste weken gegaan?
xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active