fabiennepater.reismee.nl

De eerste paar dagen!

De reis

Over een uur vertrekken we met de auto naar Schiphol. Dan gaat mijn avontuur beginnen. Of ik het al besef? Totaal niet, over ongeveer 7 uur kom ik aan op het vliegveld van nice. Ik heb er zo ontzettend veel zin in, toch ben ik ook erg zenuwachtig en aan de andere kant lijkt het nog niet eens werkelijkheid.
10 maanden... Zo'n tijd van huis kan ik me eigenlijk niet eens voorstellen.
Ik denk dat het besef pas komt als ik er ook werkelijk ben.
Eenmaal op Schiphol check ik eerst mijn bagage in, eten we wat, maar dan word het toch echt tijd om afscheid te nemen, jeetje wat is dat apart zeg! Ik loop door de douane en daarna naar de gate.
Om 19:00zit ik in het vliegtuig en word ik nog gebeld door twee lieve vriendinnen die me nog even een goede reis wensen.
Om half 10 kom ik aan in Nice en een half uurtje later loop ik met de moeder van het gastgezin het vliegveld af. Het jongste meisje is thuis bij opa en slaapt al als we thuis komen. De twee andere kinderen slapen op school waar ze een uitje hadden. In gebrekkig frans en engels hebben we korte gesprekjes.
We drinken nog wat en gaan daarna slapen, want inmiddels is het 11 uur en de volgende ochtend moeten we vroeg op.

Dag 1

Vandaag sta ikom 7 uurop wantom 7:45brengen we het jongste meisje naar school. Omdat de moeder meteen door gaat naar haar werk, gaan we met twee auto's. Opa gaat ook mee en rijd naar school. Als we haar hebben weggebracht, rijden we terug naar huis. Het is nu half 9 en heb tot half 6 tijd voor mezelf! Ik besluit eerst maar mijn koffer uit te pakken en alles een beetje in te richten. Ik vind de wifi code op mijn kamer, dus kon ik mooi even iedereen op de hoogte brengen!Om 12 uurat ik een broodje en loop daarna de trappen af richting het centrum en het strand. (Voor mijn gevoel) met een hele omweg kom ik dan na een half uur op het stand aan.Om 2 uurbesluit ik weer terug te lopen via de andere kant. Ik kom langs meerdere strandjes, barretjes en restaurantjes en loop daarna weer heel wat trappen op. Na even zoeken kom ik weer op een bekend punt en loop ik weer naar boven. Als ik thuis ben ga ik eerst even douchen en heb daarna nog lekker een paar uurtjes voor mezelf.
Om half 5 haal ik samen met opa de kinderen op. Nu zie ik ook het meisje van 7 en de jongen van 9 voor het eerst. In het begin ging dat wat ongemakkelijk maar toen we eenmaal thuis waren, kwamen ze helemaal los. Nadat ze hadden gedoucht, met heel wat gekkigheid, wist de jongen wist een leuk spel: cascas, na een uitleg van de kinderen wist ik wat het was; verstoppertje. Gelukkig kon ik ver genoeg tellen in het frans en hebben we het een paar keer gespeeld. Toen ze een beetje te hyper werden zijn we wat gaan gaan drinken en wilden ze wel een film gaan kijken. Ze kropen lekker bij me op de bank,om 7 uurkwam de moeder thuis en ging eten koken. Na het eten hebben we nog even de film gekeken en hebben daarna de kinderen naar bed gebracht.
Bonne nuit!
Dag 2
Vanochtend stonden we weer vroeg op om de kinderen naar school te brengen. Om kwart voor 8 vertrokken we met de auto naar school. Vandaag heb ik ook weer tot half 6 tijd voor mezelf. Als ik thuis ben drink ik even wat en kijk op de kaart waar ik nog heen kan. Ik besluit de andere kant op te lopen als gister. Hier kom ik langs meer winkeltjes en uiteindelijk bij de grote hotels en casino's. Hier hoef je niet raar op te kijken als er weer eens een lamborgini, porche of ferari langs rijd. Als ik hier voorbij loop kom ik uit bij de haven, port de Monaco. Na er een stukje langs gelopen te hebben, loop ik nog even langs het strand, haal daar een flesje water, want inmiddels heb ik al een uur gelopen, en loop daarna weer naar boven naar het huis.
Om 12 uurga ik lunchen om vervolgens lekker een middagje op het strand door te brengen. Inmiddels begin ik mijn weg al te vinden hier!
Om kwart voor 6 haal ik weer samen met opa de kinderen van school. Als we thuis komen ben ik ongeveer 1,5 uur alleen thuis met de kinderen. Dan merk ik wel dat het uittesten is begonnen. Dit had ik niet uitgesloten en had me er enigszins op voorbereid. Toen ze niet stopten met donderjagen, moest ik een paar keer streng zeggen dat ze echt moesten gaan douchen, en dat is best lastig als je de taal nog maar slecht spreekt! Als de moeder thuis komt gaan we eten en we brengen de kinderen zo goed als daarna naar bed. Ik lees nog een boekje op bed met de twee meiden en dan gaan ze slapen.

Ellen P.

Bonjour,
Goed bezig nicht!

Margo Coopman

Leuk te lezen Fabiënne. Klinkt erg goed allemaal.;)

Christine Overbeek

Hi Fabienne, leuk je op deze manier te kunnen volgen! Heel veel succes en plezier!

Fabienne

Leuk om te horen, en dankjewel! :)

Ellen P

Bonsoir..
Wat schrijf je leuk over je belevenissen!
Wat heb je al een hoop ervaringen opgedaan!
Liefs

Bertus

Bij au pair had ik toch echt een ander plaatje. Strijken, koken, jengelende kinderen, dweilen etc. Ik wil ook wel au pair worden. Leuke verhalen Fabiënne!!!

Fabienne

Bonsoir Ellen! Dankjewel, en ja super veel nieuwe indrukken!
En inderdaad Bertus, het huishouden hoef ik bijna niet te doen. Bij het plaatje van jengelende kinderen zit je er af en toe niet ver vanaf! Haha en dankjewel :)