fabiennepater.reismee.nl

Een weekend met de kinderen

Vrijdag

' S ochtends brengen we weer eerst samen de kinderen naar school.
Vandaag wil ik graag naar Nice, om de taalcursus te regelen en om de stad te verkennen.
Vanaf het huis is het 20 minuten lopen naar het station van Monaco. Gelukkig weet ik de weg, want dat is dezelfde als naar school. Eenmaal op het station koop ik een retourtje voor Nice, en zoek het goede perron op. Ik hoef maar een paar minuten te wachten en vraag nog even aan iemand of dit toch wel de trein naar Nice is. Eenmaal in de trein kon ik mooi genieten van het uitzicht, want dat is mooi! De trein rijd helemaal langs de kust en op de tunnels na heb je mooi uitzicht op de mooie baaitjes. Na 20 minuten stap ik stap uit bij Nice ville, en loop gelijk de office du tourisme in in de hoop dat ze me konden vertellen waar de school van France Langue is. Ik had alleen het adres opgeslagen op mijn telefoon, maar ze kon precies laten zien op de kaart waar ik heen moest. Het was maar 5 minuten lopen en na nog een keer vragen had ik het gevonden.
Eenmaal binnen vroeg ze of ik meteen even tijd had voor een toetsje om mijn niveau te bepalen. Ik had de hele dag, dus waarom niet? Na een uurtje kon ik terug komen voor een gesprekje met de franse lerares. Toen had in mooi even de tijd om de stad te bekijken, en wat is Nice mooi! Na een uurtje was ik terug voor het gesprekje en stond na een half uurtje weer buiten. Inmiddels was het half 1 en besloot nog even naar het strand te lopen. Om half 2 liep ik terug en kocht onderweg een broodje voor in de trein.
Om 3 uurstapte ik weer uit in Monaco en liep terug naar huis. Daarna had ik weer een paar uurtjes voor mezelf en om kwart voor 6 halen we de kinderen op van school. Vanavond gaan we picknicken op het strand. We ontmoeten daar een andere familie die goede vrienden zijn van mijn gastgezin. We zwemmen een keer en eten dan pizza op het strand. Om half 10 gaan we terug naar huis, helpen de kinderen met douchen en brengen ze naar bed. Dat was een lange dag met veel indrukken dus zelf ga ik ook snel slapen.
Weekend!
Mijn eerste weekend met de familie. De kinderen zijnom 8 uurop en zijn aan het spelen met de playmobiel. Als ik uit bed kom vragen ze of ik mee speel. Na ongeveer 20 minuten gaan we ontbijten, ik merk nu dat ik al meer kan verstaan wat de kinderen zeggen en vragen aan mij. Als we het ontbijt op hebben ga ik nog even mee naar beneden om met de kinderen te spelen. Ze maken een grote hut van dekens en spelen vader en moedertje.Om 10 uurvertrekken we met de auto, maar dit keer rij ik! Inmiddels ken ik de weg naar school wel dus dat gaat goed. Ik ben niet gewend om in de bergen te rijden, dus dat is wel even wennen. De moeder legt me nog het een en ander uit over de school en rijden dan weer naar huis. Vanaf het huis rijden we weer door de stad maar nu naar het gebouw waar ze muziekles krijgen. Als we weer thuis zijn lunchen we samen en om half 3 gaat de moeder met de kinderen even winkelen en naar het ziekenhuis, omdat oma daar nog ligt.
Dus ik heb nog een middagje voor mezelf! Ik besluit om nog even lekker naar het strand te gaan en ben om half 5 weer terug om te douchen en om te kleden.
Om 6 uurkomen de kinderen en moeder weer terug en gaan na een uurtje spelen in de zandbak en hun nieuwe zwembadje eten.
Na het eten kijken we nog een uurtje tv. The voice kids en France!
Om 10 uurben ik toch ook wel weer moe van zo'n dag dus als we de kinderen naar bed hebben gebracht, ga ik zelf ook naar bed.
Sundayy tijd om uit te slapen!
Vandaag ben ik vrij om te kiezen wat ik doe. De moeder en kinderen gaan vanmorgen naar het strand en 's middags weer langs het ziekenhuis.
Als ik uit bed komom 10 uur, zijn ze al weg. Ik neem rustig een ontbijtje. Ik heb lekker even tijd voor mezelf tot 12 uur als ze weer terug komen. De twee meiden vragen of ik kom spelen in het zwembadje. Na een uurtje gaan we lunchen en dat is ook iets anders dan in Nederland! Want we eten rijst, tomaten en vissticks. Daar moet ik wel even aan wennen, warm eten tussen de middag. Na de tijd speel ik nog even met de kinderen in het zwembadje en ga daarna naar het strand. De zon schijnt niet volop, wat ook best een keer lekker is.Om 4 uurloop ik terug en als ik thuis onder de douche sta hoor ik dat ze weer thuis komen. Als ik klaar ben gaan de kinderen douchen en daarna doen we nog een spelletje. Het oudste jongetje gaat een film kijken en dat willen de meiden ook maar al te graag! 7 uur is etenstijd hier dus ik help met het dekken van de tafel. We eten net als alle dagen dat ik hier ben, een gerecht dat ik niet ken! Maar gelukkig vind ik het erg lekker. Als we klaar zijn kijken we de film af en brengen daarna de kinderen naar bed.
De moeder legt me de planning uit voor aankomende week, die ze op papier heeft geschreven.
Morgen moeten we weer vroeg op want dan hebben de kinderen voor de laatste keer activiteiten op school.
Snel slapen dus!
Liefs, Fabienne

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active