fabiennepater.reismee.nl

Week 2, zo veel nieuwe dingen!

Mijn weekverslag(je) van mijn tweede week hier. Weer een super leuke week met ontzettend veel nieuwe dingen, indrukken en mensen!


Maandag, laatste activiteiten dag voor de kinderen.
Vandaag hebben de kinderen voor de laatste keer de activiteiten op school. Om kwart voor 8 breng ik weer samen met opa de kinderen weg. Als ik thuis ben heb ik nog even tijd voor mezelf enom 12 uurloop ik naar het strand om daar lekker te lunchen. Inmiddels heb ik mailcontact met een andere au pair uit Oostenrijk. De eerste week alleen vond ik niet zo erg want ik kan me prima zelf redden, maar wat gezelschap overdag zou een stuk leuker zijn! Ik leg mn handdoek neer en loop naar de kleine strandwinkeltjes waar je van alles kunt krijgen. Ik koop een lekker stokbroodje en eet deze op op het strand. De hele middag breng ik hier door en rond 4 uur loop ik weer terug. Om kwart voor 6 halen we de kinderen op en als we thuiskomen volgt het al bekende ritueel; douchen, even spelen, eten en daarna alweer bijna bedtijd. Voor het slapen lees ik nog een boekje voor en als ze slapen ga ik zelf ook naar bed.
Dinsdag, relaxt met de kinderen.
In de morgen vertrekken we om half 10 naar het strand, de moeder heeft een vergadering die ongeveer een uurtje duurt. Die tijd ben ik alleen met de kinderen op het strand! Best spannend! Als ik even heb gezwommen met de twee meiden, komt er een goede vriendin van de familie en haar dochtertje, die ik eerder heb ontmoet met het picknicken. Ze komt bij ons zitten en drinken even wat. Nadat we een hele tijd in het water hebben gespeeld met de surfplankjes, komt de moeder alweer terug. Na een half uurtje gaan we weer naar huis om te lunchen. Na de tijd ga ik nog even spelen met de kinderen enom 17:00lopen we naar de logopedie van het middelste meisje. Na de tijd lopen we nog even langs het zwembad, zodat ik ook weet waar die is, want het middelste meisje heeft daar synchroonzwemmen en de jongen waterpolo. Als we thuiskomen, hebben we nog even tijd om te spelen tot19:00als we gaan eten. Na het eten gaan de kinderen alweer bijna naar bed.
Woensdag, een intensief dagje!
Vandaag ben ik de hele dag alleen met de kinderen, dat word een hele uitdaging!Om 8 uurword ik wakker en als ik naar boven loop zitten het oudste jongetje en meisje op de bank tv te kijken. Nadat het fimpje is afgelopen ontbijten we en daarna kijken ze nog wat tv en spelen op de tablet. Om half 10 haal ik het jongste meisje uit bed, want inmiddels ligt ze al wel heel lang in bed! Ik ontbijt ook met haar. Als zij klaar is zeg ik dat ze de tv uit moeten doen, en na een paar keer luisteren ze. Daarvoor had moeder al gewaarschuwd, dat ze niet de hele dag achter de tablet of tv zitten. Ze vragen of ik meedoe met vader en moedertje spelen en maken een grote tent onder de hoogslaper van de jongen.
Om half 1 maak ik de lunch klaar en eten we samen. Helaas beginnen de kinderen dan te klieren, het jongste meisje wil niet eten, en de andere kinderen worden ook vervelend. Ze willen geen toetje en ik laat ze daarna van tafel. Ik ruim op en de kinderen gaan naar beneden om te spelen. Omdat ze al de hele ochtend binnen spelen, vraag ik of ze in het zwembadje willen spelen, maar ze spelen liever vader en moedertje.Om 3 uurheeft de jongen geen zin meer. Als ik een van zijn favoriete spellen laat zien, die moeder heeft laten zien, heeft hij daar geen zin in. Dus hij gaat weer op de tablet. Om vier uur eten we een tussendoortje en nemen wat te drinken, want de oudste jongen word over drie kwartier opgehaald door opa, die hem naar waterpolo brengt. Om vijf uur ruim ik de kamer op met de kinderen en we gaan nog even met de barbies spelen. Om half 6 is het tijd om te douchen. Dit keer gaat dat heeel snel want ik heb gezegd dat ze na de tijd weer met de barbies mogen spelen. Om kwart voor 7 dek ik de tafel, want in een kwartiertje komt de moeder thuis. Als we hebben gegeten, spelen ze nog wat en dan is het alweer tijd om naar bed te gaan. Om half 10 ga ik ook douchen en naar bed, want pfoee dat was een intensieve dag!
Donderdag, introductie op school.
Vandaag gaan de kinderen voor het eerst naar school. We brengen eerst de twee oudste kinderen die naar dezelfde school gaan. Na een tijdje wachten worden we naar het schoolplein geleid waar de directrice een praatje houd. Na twee keer luisteren; voor allebei de twee oudste kinderen, worden we naar de goede klas gebracht. Als we klaar zijn, rijden we naar de school van het jongste meisje. Hier moet de moeder wat papieren invullen en daarna gaan we met z'n drieƫn weer naar huis. Thuis vraagt het meisje of ik met haar met de barbies wil spelen. Na een half uurtje loop ik even naar het centrum om mijn laptop na te laten kijken, want sinds ik hier ben kan ik er niks meer mee :( daarna loop ik nog een rondje en kom uit bij tot nu toe mijn favoriete Starbucks. Want wauw, wat zit je hier geweldig! Met uitzicht over de zee lunch ik hier en heb ik mooi even de tijd om mijn blog te schrijven over afgelopen week.Om 16:00kom ik terug en een kwartiertje later halen we de twee oudste kinderen van school. We spelen even en daarna brengt de moeder het middelste meisje naar het zwembad. Als ze terugkomt gaan we eten en na het eten haalt de moeder het meisje weer op. Ondertussen breng ik het jongste meisje naar bed en lees nog een boekje voor. Als de moeder en het meisje terug zijn, help ik ook nog even de andere kinderen naar bed brengen. Na de tijd heb ik nog even tijd voor mezelf op mijn kamer voordat ik ga slapen.
Vrijdag alweer!
Wat gaat deze week snel. Inmiddels voel ik dat ik mijn plekje een beetje gevonden heb. Alhoewel ik nog lang geen gesprek kan voeren, gaat de communicatie met de kinderen voor mijn gevoel al een stuk makkelijker.
Vandaag is het de eerste normale schooldag voor alle drie de kinderen.
We vertrekken smorgens met z'n zessen, ja zessen! In de auto en onderweg zet ik moeder af bij het station, die naar haar werk gaat. Samen met opa breng ik eerst het jongste meisje naar school en rijden dan naar de school van de twee andere kinderen. Als we die ook weggebracht hebben, rijden we naar huis en heb vandaag tot16:15voor mezelf tot we de kinderen weer moeten ophalen van school.
In de morgen loop ik eerst even naar het centrum om nog wat kleine dingetjes te halen. Om half 12 loop ik naar het strand om daar lekker te lunchen. Ik haal een stokbroodje en lig tot 3 uur heerlijk in de schaduw van de palmen. Als ik thuis ben heb ik nog even tijd om te douchen en klaar te maken om de kinderen op te halen. Samen met opa haal ik eerst de twee oudste kinderen op en daarna het jongste meisje. Eenmaal thuis ben ik nog een half uurtje alleen thuis met de kinderen totdat de moeder thuiskomt.Om 17:15loop ik met het oudste meisje naar het zwembad, waar ze synchroonzwemmen heeft. Want dit doet ze 3 keer per week!
Na het eten haalt moeder haar op en speel ik nog even met de kinderen. Om half 9 brengen we ze weer naar bed en na de tijd relax ik nog even op mijn kamer voordat ik ga slapen.
Zaterdag; freedom
Ik dacht, heerlijk dagje uitslapen! Maar helaas waren de kinderen vroeg wakker en omdat ik nergens doorheen slaap was ik om half 8 wakker..
Toen ikom 9 uurging ontbijten, waren de kinderen en moeder al weg, naar het strand waarschijnlijk.
Ik besloot mijn kamer een beetje op te ruimen en daarna liep ik naar mijn favoriete plekje om de rest van mijn blog af te schrijven. I love that Starbucks! Op facebook plaatste ik een advertentie op een au pair pagina of er nog meer meiden in dezelfde regio waren.
Na de tijd loop nog even langs het strand en als ik thuis kom is het ongeveer 4 uur. Totdat we gaan eten speel ik met de kinderen. Na het eten doen we nog een paar spelletjes en kijken daarna weer naar de voice kids. Inmiddels heb ik contact met verschillende au pairs in dezelfde regio als ik. Een meisje vraagt of ik morgen mee ga naar Ventimiglia, een plaatstje in Italiƫ waar ze nog wat andere meiden ontmoet, super leuk! Dus ik stem toe.
Als de kinderen op bed liggen is het inmiddels 11 uur en ben ik ook wel toe aan wat slaap!
Zondag, meeting with the other au pairs!
Om half 10 loop ik naar het treinstation in Monaco. Hier ontmoet ik twee andere au pairs die ook in Monaco verblijven. In de trein ontmoeten we nog een andere au pair die ook is uitgenodigd, want die heeft die uitgenodigd en die heeft die uitgenodigd enz. Als we na een half uurtje aankomen in Ventimiglia zoeken we de andere au pairs op. Inmiddels zijn we met 10 meiden! Een paar uit de usa, Engeland, Rusland, Canada en Denemarken, super leuk om al deze meiden te ontmoeten uit verschillende landen! We lopen richting het strand en drinken daar wat op een terrasje. Iedereen heeft zijn eigen verhalen, over haar gastgezin, hoelang ze er al zijn en tot wanneer ze blijven. Ook ontmoet ik een andere au pair die dezelfde dag als ik de introductie heeft op de school France Langue, waar ik twee keer per week een franse talencursus ga volgen.Om 1 uurlunchen we in een echt Italiaans restaurantje en lopen daarna weer terug naar het station. Onderweg halen we nog een ijsje, een echte gelato, want iedereen is er wel van overtuigt dat we dat wel even moeten proeven nu we in Italiƫ zijn!
Om 4 uurnemen we de trein terug en ik kan nog met de twee meiden uit Monaco een heel eind naar huis lopen. Als ik thuis kom, ben ik wel moe zeg! Het was een ontzettend leuke dag, veel nieuwe meiden ontmoet zo in een keer en in Italiƫ geweest ook nog! Thuis kan ik heerlijk even relaxen wantom 7 uurkomt de moeder pas thuis met de kinderen. Die waarschijnlijk wel weer lekker willen spelen!

Reacties

Reacties

Esther vd Ploeg

Hoi Fabienne, wat leuk zeg om je verhalen te lezen. Wat een avontuur. En dan ook nog een dagje naar Italie. Waarom ook niet. Als ik 19 was, dan wist ik t wel.
Hoop dat je laptop t gauw weer doet. Succes met je drie kids!

Robert

Mooi om te lezen. Trots

Erik

Leuk verhaal doe je goed volgens mij heb je helemaal geen tijd om je te vervelen groet Erik

Fabienne

Dankjewel alledrie :) en ik heb inderdaad nog geen tijd gehad om me te vervelen!
Liefs, Fabienne

Ellen

Hoi Fabiƫnne,
Meid, wat pas jij je snel aan! Wat een mooie verhalen. je schrijft er leuk beeldend over. Zie het voor me.
Wat komt je opleiding ook mooi van pas hierbij.
XXX Ellen P.

Fabiƫnne

Dankjewel Ellen! Heel leuk om te horen :) en inderdaad, mijn opleiding komt op sommige momenten echt wel van pas!
xxx Fabienne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active