fabiennepater.reismee.nl

Mijn verjaardag, heimwee en de kinderen!

Hoi allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste blog heb geschreven. Ik vond het wel weer tijd voor een nieuwe blog, omdat er alweer zoveel dingen veranderd zijn, ik mijn verjaardag gevierd heb en de omgang met de kinderen steeds beter gaat en ik ook heimwee voel. Het is geen hele lange blog, maar genoeg om jullie weer even wat te vertellen!

Laat ik maar beginnen bij het deel van mijn heimwee, want dit is totaal nieuw voor mij. Voordat ik naar Frankrijk ging, is het langste dat ik ben weggeweest een week. Heimwee had ik tot een paar weken geleden eigenlijk nog nooit gevoeld. Ik geniet enorm van de omgeving hier, maar soms is het best lastig om alleen maar nieuwe mensen om je heen te hebben en geen goede vrienden of familie. Je weet natuurlijk dat je ze altijd kan bellen of berichten, maar dat is toch anders. Maar nu ik een langere tijd van huis ben, merk ik dat je ''thuis'' al snel voor lief neemt.

Vaak zijn het de kleine dingen, zoals vanmorgen, wat ik me nog niet had gerealiseerd, is dat ik bijna geen vogels hoor hier. Dan denk je misschien, een vogel? Maar toen ik vanmorgen naar de supermarkt liep, hoorde ik een vogel fluiten, en wat deed me dat denken aan thuis. Ik had nooit gedacht dat ik het bos thuis zou missen. Hoewel ik het geweldig vind om in deze grote stad te zijn, een wandeling in een stil bos zou toch best even lekker zijn na alle drukte hier in de stad.

Wat ik ook mis, is het Nederlands praten, de hele dag praat ik hier Frans (met de kinderen en soms met de ouders) en Engels (met andere au pairs), want Nederlandse au pairs zijn er niet. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat het erg goed voor mijn frans is, maar Nederlands praten zou toch ook wel een keer erg lekker zijn. En Volgende week komen mijn ouders en zusje, dus dan kan het!

Maar, voordat dit avontuur begon heb ik een workshop gehad over het au pair zijn. Daar kwam natuurlijk ook heimwee naar voren en hebben we heel wat tips gekregen om je beter te voelen, en die helpen zeker! Zoals nadenken over waarom je dit bent gaan doen. Ik wilde dit al zo lang en nu ben ik er. Soms moet ik me even realiseren hoe gaaf het wel niet is om hier te zijn, want je neemt dingen zo snel voor lief! Ik heb ook momenten gehad dat ik dacht, ik had me dit anders voorgesteld (of eigenlijk ik kon me niet echt voorstellen hoe het zou zijn toen ik nog in Nederland was) Maar dan denk ik ook, als ik in Nederland zou zijn, wat zou ik dan doen? Werken, studeren?

Maar… dat zijn momenten en er zijn ook zoveel momenten dat ik door deze geweldige stad loop, alleen of met vriendinnen en denk, wat heerlijk om hier te zijn!

En dan de kinderen… Pfoeee die kunnen soms erg lastig zijn! Maar ze hebben ook weer momenten dat ze erg lief zijn.

Zo waren de autoritten de afgelopen week heel vervelend! Het jongste meisje bleef haar raam open doen en haar handen uitsteken, wat erg gevaarlijk is hier in de smalle steegjes. Zo streng ben ik nog nooit geweest tegen een kind, maar het hielp niets, zelfs niet als de moeder erg thuis wat van zei, want de volgende dag ging het gewoon door. Dus ik hoop dat dat snel ophoud. Maar zaterdag hadden we het weer heel leuk, ik was op mijn laptop een berichtje aan het schrijven toen de twee meiden bij me op schoot kwamen zitten. Mijn laptop vonden ze erg interessant en wilden ook wel wat typen, dit is het resultaat: NJYOIJ06JY094JYM459MU99YA6J5SWDRHULP;LMFDAAAAAAAAAAAAAAAAAXXXXLOLA FABIENNE ROMY PAPA MAMAN MAMI PAPI THEO

Daarna vroegen ze me of ik een muziekje op wilde zetten en toen ik dat deed, deden ze een spectacle, verkleed als ridder en princes dansten ze door mijn kamer. Die momenten zijn zo leuk! Ze gewoon plezier zien hebben, zonder al het huiswerk, sporten en andere activiteiten.

En dan mijn verjaardag!

Het is nu maandag en dat betekent dat ik gister 20 ben geworden! Zaterdag avond een super leuke avond gehad bij La Rascasse (een bar in de port van Monaco) met een aantal meiden uit Nice. Het is toch wel gek om zo je verjaardag ergens anders te vieren, maar ook weer bijzonder en erg leuk! Zaterdag middag heb ik een appeltaart gebakken voor de familie en gister na het avond eten hebben we een stukje genomen en heb ik een erg mooi armbandje gekregen van de familie. Super lief! Verder was de dag erg rustig en was ik gewoon lekker thuis, omdat ik het de avond van tevoren eigenlijk al gevierd had met vriendinnen.

Tot mijn volgende blog!

Liefs van Fabienne

Reacties

Reacties

Marleen

Lieve Fabiënne, bedankt weer voor je leuke reiservaringen. Heimwee is heel menselijk denk ik en het geeft ook wel weer aan hoe goed je het getroffen hebt met je familie, vrienden en de omgeving waarin je bent opgegroeid. Dat zal altijd de de rode draad in je leven zijn. Je kunt trots zijn op jezelf dat je deze mooie levenservaring aangegaan bent en het aan die waardevolle rode draad toe kunt voegen. Liefs en zet-em op

Fabienne

Hoi Marleen, erg bedankt voor je mooie reactie! Ik ben er zeker trots op dat ik dit heb durven aangaan. Jij weet natuurlijk ook alles van zo'n jaartje! :) en zo kom je er inderdaad achter hoe goed je het thuis hebt!
Liefs, Fabienne

Joosje

Hoi Fabienne! Erg leuk om te lezen wat jij allemaal doet en hoe je het aanpakt! Ik begin in Juli als au pair in Sydney dus ben mij alvast wat aan het inlezen, haha. Heb je nog tips voor het au pair leven?
Groetjes van Joosje

Fabienne

Hoi Joosje, wat leuk dat je mijn blog leest, en super gaaf dat je naar Sydney gaat als au pair! Mijn grootste tip is eigenlijk veel leuke dingen doen en ontmoet nieuwe mensen. Voor hier in Frankrijk zijn er veel facebook pagina's voor au pairs waardoor je veel nieuwe mensen kan ontmoeten, misschien zijn die er ook voor in Sydney! Daardoor voelde ik me al snel thuis :) En wat je misschien al vaak gehoord hebt is goede afspraken maken met je hostfamily, doordoor word alles duidelijker en gemakkelijker. Ik hoop dat je een geweldige tijd gaat hebben!
Liefs Fabienne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active