fabiennepater.reismee.nl

Een weekje met mijn lieve familie

Daar ben ik alweer met een nieuwe blog, want papa, mama en danique hebben hier een weekje doorgebracht! Een super leuk weekje waarin ik de tijd had om mijn dagelijkse leven hier te laten zien!

Zaterdag avond om half 6 stond ik op ze te wachten tot ik mijn vader ineens mijn naam hoorde roepen. Ik draaide me om en zag mijn familie. Op dat moment had ik ze 6 weken niet gezien, dus ik was ontzettend blij dat ik een weekje met ze kon doorbrengen! Samen liepen we naar de auto om naar het huis te rijden die ze gehuurd hadden. Na wat omrijden kwamen we aan bij het huis iets buiten Nice. Na wat gedoe met de elektriciteit, die het niet deed, konden we ons even opfrissen want we wilden wat gaan eten in Nice. Toen we een parkeerplaats hadden gevonden was het inmiddels al 8 uur, maar gelukkig is het hier heel normaal om nu pas te gaan eten. We liepen door een gezellig straatje met veel restaurantjes. Toen we wat leuks hadden gevonden zijn we gaan zitten en hebben heerlijk gegeten. Om half 10 waren we klaar en zijn nog even naar de Promenade D'anglais gelopen waar het strand naast ligt. Door wat andere straatjes liepen we terug naar de auto om weer terug te rijden naar het huis, want vanacht slaap ik hier!

Thuis ben ik nog erg verwend voor mijn verjaardag en ze hadden ook nog wat cadeautjes van vrienden meegenomen. Heel erg lief! Om half 12 was het toch wel tijd om te gaan slapen, maar wat was het fijn om lekker even tijd bij je familie door te brengen.

Zondag, Bonjour!

Vandaag heb ik een stuk langer kunnen slapen dan dat ik altijd doe thuis, dus dat was heel erg fijn. Om 9 uur gaan we samen ontbijten, met: Nederlands brood en beleg! Hmm! Eindelijk weer kaas, hagelslag en pindakaas. Hier eet ik namenlijk alleen een soort zoet broodje met nutella smorgens. Na het ontbijt besluiten we eerst even wat boodschappen te doen, dus ik rij met papa naar de supermarkt. Eerst wilden we binnen door, maar na heel wat kleine weggetjes besloten we maar weer terug te rijden en de grote weg te nemen. Na een uurtje kwamen we weer terug en was de appeltaart klaar die mama in de tussentijd gebakken had. We dronken wat met een stukje appeltaart en rond 11 uur reden we richting Monaco, waar we de rest van de dag zullen gaan doorbrengen. Toen we een parkeerplaats gevonden hadden, besloten we eerst naar het oude stadsdeel te lopen. Dit was 10 minuten lopen en liepen door de gezellige steegjes. Inmiddels was het ook al tijd om te lunchen, dus we kochten een lekker broodje en zochten een plekje in het park. We vonden een bankje in de zon, met uitzicht op zee, perfect! Na de tijd liepen we terug naar beneden naar de port van Monaco, langs het Casino en langs de zee richting het strand. Na een hele wandeling kwamen we rond half 4 aan bij het strand. Hier hebben we een uurtje gezeten en liepen daarna weer met een andere weg terug naar de Port waar we onze auto hadden geparkeerd. Achter in de auto lag een koffer met kleren en nog een tas met spulletjes die ik gekregen had, dus we besloten die eerst naar mijn huis te brengen omdat het savonds donker zal zijn. Toen we aankwamen was de moeder, de jongen en het jongste meisje thuis. Het meisje heeft ons het hele huis laten zien en na een praatje met de moeder en mijn spullen naar mijn kamer te hebben gebracht, reden we weer naar het centrum van Monaco om wat te gaan eten. Het plan was om bij een tapas restaurant te gaan eten, waar ik al eerder was geweest, maar deze was pas open om half 8 en dan zouden we nog een uur moeten wachten. Dus we liepen weer naar het oude stadscentrum omdat daar heel wat restaurantjes zijn. Het was heel erg rustig, want zondag blijkt een erg rustige dag te zijn in Monaco. Maar ondanks dat hadden wij het gezellig en hebben lekker gegeten. Na de tijd liepen we terug en hadden nog mooi uitzicht over de Port en nu in het donker met alle lichtjes. Ik werd met de auto naar huis gebracht en de rest reed weer terug naar Nice.

Maandag was een normale dag voor mij. Ik had school tot 12;45 en na wat te hebben gegeten met een andere au pair reisden we weer terug naar Monaco. Om 16:00 haalde ik de kinderen weer op en werkte de rest van de middag.

Dinsdag was het weer tijd om mijn ouders en danique te zien. Natuurlijk moest ik wel vroeg opstaan om de kinderen naar school te brengen. Na dat ik dat gedaan had, had ik nog een uurtje thuis en liep daarna naar het station. Toen ik aankwam wachte ik nog even op de rest en reden daarna met de auto naar het oude stadsdeel van Nice. Hier was ik ook nog niet geweest, dus voor mij was het ook erg leuk om weer wat nieuwe dingen te zien! We besloten eerst wat te drinken op een terrasje en liepen daarna het centrum in. Vandaag was er markt dus het was erg gezellig. Na heel wat kraampjes liepen we ook nog even naar het strand. Daarna liepen we nog door heel wat leuke, kleurrijke steegjes in het centrum. Om half 2 gingen we wat lunchen en na de tijd liepen we terug over het strand. Om 4 uur moest ik wel weer gewoon de kinderen van school halen, dus om 3 uur reden we weg uit Nice en brachten ze me thuis.

Woensdag was ook weer een normale dag voor mij. Om half 8 bracht ik de kinderen naar school en toen ik een uurtje later thuis kwam had ik nog tot 11 uur tijd voor mijzelf. Die tijd besteedde ik met het beginnen te schrijven van deze blog en mijn kast opnieuw indelen, want inmiddels was het propvol door de kleren die papa, mama en Danique mee hadden genomen. Om 11 uur haalde ik de kinderen op en at met ze in place d'armes, een eetplaats met verschillende restaurantjes. Na de tijd hadden de kinderen een middagje muziek en kwam ik om 6 uur weer thuis met ze.

Donderdag was ik vrij van school omdat het vakantie is. Danique en ik wilden nog een dagje shoppen, dus we besloten dat vandaag te doen. De kinderen hebben nog geen vakantie, dus die bracht ik smorgens weer eerst naar school. Om 10 uur spraken we af op het station in Nice en papa en mama reden door naar het oude stads centrum om daar nog wat dingen te bekijken. Na een erg gezellig dagje shoppen liepen we om half 3 samen naar de trein om terug te reizen naar Monaco. Danique gaat mee naar mijn huis om samen de kinderen op te halen, super leuk! Als we de kinderen hebben opgehaald spelen ze kappertje met het lange haar van Danique. Thuis hebben we nog een kwartiertje voordat we het jongste meisje naar oma brengen en het oudste meisje naar het zwembad. Op de terugweg halen we het jongste meisje op en gaat douchen als ze thuiskomt. Ondertussen is het 6 uur en word Danique weer opgehaald door papa en mama. Erg leuk om zo te laten zien hoe mijn dagelijks leven er uit ziet hier!

Vrijdag ben ik weer grootendeels van de dag vrij, dus we besluiten nog een dagje naar het strand te gaan met z'n allen. Om 11 uur halen ze me op en rijden naar een strandje bij cap d'ail. Helaas was dit niet zo mooi als we hadden voorgesteld. Omdat de zomerperiode voorbij was, waren alle strandtentjes gesloten en opgeruimt dus we liepen alle trappen weer naar boven terug naar de auto om naar het volgende dorpje te rijden! Om iets over 12 kwamen we aan bij st. Jean Cap Ferrat, haalden hier een lekker broodje bij een boulangerie en liepen naar het strand. We zaten hier uit de wind , in de zon, dus het was heerlijk warm. Ook al vond ik het water toch echt te koud om te zwemmen, was het een heerlijk middagje. Om 4 uur moest ik wel weer de kinderen uit school halen, dus brachten ze me om half 4 thuis zodat ik nog even kon douchen voor de tijd. Na een middagje lekker in het park te hebben gespeeld met de kinderen, want ze hebben vakantie! Reden we naar huis. Toen om 7 uur de moeder thuis kwam, was ik vrij om te doen wat ik wilde, dus haalden papa, mama en Danique me weer op. We aten samen bij een erg gezellige pizzeria in Monaco en reden daarna door naar Nice, want ik slaap nog een nachtje bij ze! Na een erg gezellig avondje en te hebben nagekletst bij een houtvuurtje thuis, gaan we lekker slapen.

Zaterdag eet ik heerlijk samen met mijn familie een hollands ontbijtje. Na de tijd moeten we de spullen bij elkaar pakken, want vandaag rijden ze alweer terug naar Nederland! Ik sta af te wassen met mama en denk eraan dat het zo gek is om straks weer afscheid te nemen van mijn ouders en zusje die terug naar Nederland rijden, terwijl ik hier in Frankrijk blijf. Weer zo anders dan het afscheid in Nederland toen ik vertrok! Maar ik heb besloten om met kerst naar huis te gaan voor een week. Eerst wist ik nog niet of ik dit wilde, want aan de andere kant vind ik het ook leuk om kerst een keer in een andere cultuur mee te maken. Maar het lijkt me toch wel erg fijn om met kerst lekker naar huis te gaan om iedereen weer even te zien! Dus met het idee dat ik mijn familie en ook vrienden over 8 weken alweer zie, maakt het het afscheid een stukje minder erg. Om 10 uur rijden we weg bij het huisje en leveren de sleutel in bij het kantoortje in Nice. We rijden door naar Menton een ander stadje wat iets verder rijden is als Monaco. We parkeren de auto en lopen naar de leuke eettentjes aan het strand! Hier hebben we heerlijk geluncht, maar dan is het toch echt weer tijd om mij naar huis te brengen en mijn lieve familie weer terug naar Nederland rijd. Alsnog was het afscheid wel moeilijk, maar in mijn achterhoofd hield ik dat ik vanavond al weer uit ga met twee leuke meiden! Ik denk aan het feit dat het hier nog heerlijk weer is vergeleken in Nederland en dat ik weer 8 erg leuke weken tegemoet ga!

Ik hou jullie op de hoogte van mijn avonturen hier en hopelijk tot mijn volgende blog!

Liefs,

Fabienne

Marisa

Wat fijn dat je papa en mama en Danique weer hebt gezien! Heb je je draai al een beetje kunnen vinden in Frankrijk? En hoe gaat het met je Frans?

Wat leuk dat je met de kerst naar huis komt. Voor je het weet is het alweer zover, de tijd vliegt voorbij.

Groetje Erik Marisa en Lars

Esther

Hoi Fabienne,

leuk om weer even bin te lezen. Ik was al benieuwd hoe jullie vieren het hebben gehad. Mooi zo wat dagen samen door te brengen. Afscheid blijft moeilijk. Gelukkig heb je genoeg leuke afleiding. En voor je het weet is het kerst en zit je in het koude Ijhorst.
Fijne dagen weer en tot je volgende blog!

Christine Overbeek

Hoi Fabienne,

wat fijn dat jullie samen een mooie week hebben gehad. Het is inderdaad nog maar even tot kerst maar zo te horen (lezen) heb je genoeg leuke dingen te doen!

Veel plezier en tot de volgende blog!

Groetjes, Christine

Ellen

Hoi nicht,
Wat een leuke week hebben jullie met elkaar gehad zo te lezen zeg. En wat superleuk dat Danique je ook nog geholpen heeft met au-pairen.
Kan je er weer even 8 weken tegen.
Het is hier prachtig weer, zonnig en toch wel 10 graden!
Geniet, werk en leer!
Liefs, ook van oom en onze vlooienbaal.

Opa en oma Coopman.

Leuk om te lezen dat je een fijne week hebt gehad met Margo Robert en Danique.wij hebben ook een fijne week in IJhorst gehad, we hebben nog mooi weer gehad en zijn nu weer thuis. Liefs opa en opa.

Marleen

Bonjour Fabiënne,
Wat weer een gezellig verhaal op je blog. Heerlijk dat jullie even een weekje bij elkaar zijn geweest. En afscheid nemen is altijd lastig en gelukkig ook maar tijdelijk. Leuk dat je met Kerst naar Nederland komt. Veel succes met alles weer de komende 8 weken.
Liefs

Fabiënne

Hoi allemaal!
Bedankt voor alle leuke reacties! :)
Met mijn frans gaat het al wel beter Marisa, begrijpen gaat al redelijk goed, alleen praten blijft soms wel lastig.
Ik heb veel zin om weer even naar huis te gaan met kerst, maar eerst nog 8 leuke weken hier!

Liefs,
Fabienne

Bertus

Ellen en ik hebben 'm door jouw au pair avontuur! Jouw ouders hadden gewoon behoefte aan een excuus voor een weekje extra vakantie (dat is duidelijk te zien op de foto's). Slim aangepakt! Dus.........Mark gaat binnenkort als au pair naar Hawaii en bij Rick twijfelen we nog tussen Bali en Curacao.

Leuk om je blog te volgen Fabïënne! Kerst duurt niet zo lang meer!

Fabiënne

Hahaha super Bertus,
dan kom ik natuurlijk ook langs! :p
Dankjewel, en kerst duurt inderdaad niet lang meer :)