fabiennepater.reismee.nl

Even een kleine update!

Hoi allemaal!

Bij mijn laatste blog vond ik het lastig om te verzinnen waarover ik kon schrijven. Omdat het leventje hier nu ook z'n gangetje gaat en alles wat normaler word. Maar op mijn vorige blog kreeg ik een goede tip om het te zien als een soort dagboek, ook voor mezelf! En ik denk dat dat het een stuk makkelijker maakt. Dus vanaf nu ga ik het zo proberen.

Het is nu vrijdag 25 november, ik heb de kinderen opgehaald en wacht nu op ze tot dat ze terug komen van oma waar ze hun huiswerk maken. De afgelopen week heb ik nog nooit zoveel regen gehad hier! Ik heb veel binnen gezeten en als ik naar school moest was het met de bus of een paraplu mee. Wat me opviel was dat de mensen hier liever niet de deur uitgaan als het regent, voor mij is die regen wel normaal en pak gewoon een paraplu! Haha. Vandaag was het gelukkig weer mooi weer. Ik heb lekker een stuk gelopen naar het strand van Cap d'ail en later langs een mooi kustpaatje.

Inmiddels is het alweer dinsdag, gister een drukke dag gehad met school en de kinderen. Vanmorgen heb ik alleen het jongste meisje naar school gebracht, want het andere meisje en de jongen zijn allebei ziek. De moeder heeft vrij genomen, dus ik heb de hele dag voor mezelf totdat ik het jongste meisje weer kan ophalen.

Laat ik nog wat vertellen over het weekend, want zondag ben ik samen met de moeder, het jongste meisje en een andere au pair naar een opera concert geweest in Monaco! De familie had twee kaartjes over en vroegen of ik het leuk leek om mee te gaan met een vriendin. Ik was nog nooit bij een opera concert geweest dus ik wilde zeker een keer kijken. Het was een voorstelling voor kinderen om kennis te maken met klassieke muziek, dus voor de kinderen was het erg leuk gedaan op een speelse manier met grote animatie poppen en wat acteren tussen het zingen door! Dit was de eerste keer dat ik echt wat met de familie buiten de deur deed, dus dat was erg leuk! Na de tijd reden we naar huis, dronken gezellig een kopje thee bij oma, vouwden de was op (drie bergen was!) want ja met 6 mensen in huis heb je toch wel heel wat was! Later aten we samen en brachten de kinderen naar bed.

Inmiddels is het alweer een week later, 5 december en kerst komt steeds dichterbij. In Nederland moet sinterklaas nog vertrekken, maar hier is alles al lekker in de kerstsfeer. Afgelopen weekend zijn de kerstmarkten hier geopend en hebben er ook al twee bezocht! Zaterdagavond in Nice en zondag middag hier in Monaco. Leuke kraampjes met kleine kerstdingen, veel eetkraampjes die crêpes, wafels of churros verkopen, en natuurlijk de gluhwein en warme chocomelk. Op alle twee de kerstmarken een schaatsbaantje en een reuzenrad, maar die moeten we nog uitproberen! Ook zijn de straten al volop versiert en bij de huizen zelf begint de verlichting ook al te komen. Hier thuis staat de kerstboom nog niet, maar ik verwacht dat die snel kan komen.

Donderdag is alweer de laatste lesdag van dit trimester. Daarna hebben de kinderen nog één week school en is het al kerstvakantie! Ik geniet hier nog volop, maar ik kijk er ook enorm naar uit om even lekker een weekje thuis te zijn met kerst. In mijn eigen huis, omgeving en om natuurlijk weer mijn familie en vrienden zien!

Tot mijn volgende blog :)

Liefs, Fabienne

Reacties

Reacties

Marleen

Bonjour Fabiënne, bedankt weer voor je leuke verhaal. Ik krijg helemaal heimwee naar Italië als ik over de Kerstsfeer lees. Dat leeft in Zuid Europese landen toch meer dan in ons kikkerlandje!
Succes nog even komende weken en tot gauw. Liefs

Fabiënne

Bonjour Marleen! Dat kan ik goed begrijpen, kerst leeft hier inderdaad een stuk meer dan thuis! Dankjewel, en tot gauw! Liefs en groetjes aan de rest.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active